Pehmeä hedelmäsmoothie


Jos minun pitäisi valita yksi "ruoka", mitä söisin lopun elämääni, olisi vastaukseni tällä hetkellä smoothie. (huomenna se voi olla jo makaroonilaatikko) Ihan hirveä himo ja voisin elää näillä. Tosin epäterveellisempiäkin tapoja ravita itseään varmasti löytyy. 

Meillä ei ole tehosekoitinta, joten surauttelen smoothiet sauvasekoittimella. Eilen kotiin kaupungilta kävellessäni aloin miettimään, että jospa sen ainaisen mansikka(vadelma)-mustikka-banaani version tilalle kokeilisi jotain muuta. Myönnän, etten ole kovin luova näiden suhteen. Paljastankin saaneeni pienen inspiraation Suomalaisesta, jossa selailin tarjouksessa olevaa Smoothie-kirjaa. 

Tämänhetkinen toinen himoni koskee soijamaitoa. Latte tai cappuccino soijamaidolla? Kyllä kiitos, tänne ja nopeaan! Joten onkin itsestään selvää, että minun versiooni tulee myös tuota makeaa maidon korviketta.

Pehmeä hedelmäsmoothie
(yhdelle)

1 pieni banaani
1 päärynä kuorittuna ja pilkottuna
1 paksu siivu tuoretta ananasta (ei missään nimessä sitä peltipurkissa lymyilevää, missä ei ole makua)
1 dl soijamaitoa

Pyöräytä tehosekoittimessa kaikki ainekset sekaisin tasaiseksi pehmeäksi smoothieksi. Lisää joukkoon soijamaitoa, jos koostumus tuntuu liian paksulta. NAUTI. 

Jakakaahan ihmeessä kanssani herkullisimmat smoothie-reseptinne!

  1. Oi, smoothiet! <3 Mun pitäisi löytää jostain sellanen muki, jossa voisin ottaa smoothien mukaan ja nauttia sen vaikka työmatkalla. Se ratkaisisi nimittäin mun tän hetkisen aamupalaongelman, sillä nyt aikaisina aamuina mulle tulee kiire ja skippaan helposti koko aamupalan. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mites olis joku näistä: http://www.kelovee.fi/kauppa/tarkennettu-haku/11/?keywords=smoothie+muki ;) Mulla oli paha tapa ennen skipata aamupala, mutta silloin vuosia sitten, kun laihdutin opettelin, että aamuisin on pakko syödä. Onneksi tapa jäi päälle. :D

      Poista
    2. Hei, mahtavaa! Täytyypä ettiä löytyiskö noita Sagaformin tuotteita täältä päin. :)

      Poista
    3. Mun mielestä ainakin Sokos myy. :)

      Poista
    4. Heeeei, mulle tommonen smoothiemuki!! :)

      Poista
    5. Irina, no ehdottomasti! Eikös tuota sagaformia myydä aika yleisesti ja voihan sen aina tilata. :p

      Poista
  2. Mun tän hetkinen suosikki: mansikoita, ananasmehua, rahkaa ja mantelimaitoa. SLURPPPS! :P

    VastaaPoista
  3. Nam, kuulostaa ja näyttää namilta. Täytyypä itsekin kokeilla soijamaitoa smoothien tekoon, käytän sitä välillä kahvissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tuo tosi kivaa makeutta, ei tarvi sokereita tai makeutusaineita, kun lorauttaa soijamaidot sekaan! :)

      Poista
  4. Namnamnam! Mä harkitsen tässä, että kun seuraavan kerran saan rahaa, voisin ostaa jotain kasvimaitoa - kenties mantelimaitoa - ja kokeilla tehdä vihersmoothien. Kuulostaa hurjalta, joten ehkä se on pakko kokeilla joskus :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oom kans monesti miettinyt, mutta kun ne näyttää niin pelottavilta. o_O Mutta hei, kait niihinkin suu tottuu niinkuin sokerittomuuteenkin. :D

      Poista
  5. Mulla on tapana heittää smoothieen ihan mitä sattuu vaan löytymään. Kannattaa rohkeasti kokeilla! Ostan monesti hedelmiä, jotka on tarjouksessa, koska yleensä ne on sen hetken sesonkia ja parhaimmillaan. Pienenä piristyksenä tuore basilika on sopinut aina mukaan. :) Vielä kun oppisi mitoittamaan juoman aina yhdelle tai kahdelle.. Nim. Kulhosta on hyvä juoda

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsellä tuo mitoitus oli kans pitkään hakusessa. (eihän niistä marjoista/hedelmistä tiedä paljonko ne vie tilaa soseutettuna) Käytän aina yleensä samaa lasia, niin alkaa vähitellen pölöpäänkin oppimaan paljonko se vetää ja minkä verran voi mitäkin laittaa. :D

      Poista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives