Violetti viettelys


Muistatte varmaan 117-postaukseni? Tuon jälkeen minulle on tupsahdellut vähän väliä mieleen uusia tuoksuja (joita ei näkynyt listassa), joita olen elämäni aikana omistanut. Toki tuon jälkeen määrä on myös muutenkin lisääntynyt. Yksi seikka listassa pisti merkittävästi silmääni. Yves Saint Laurentin tuoksut loistavat sieltä melkein kokonaan poissaolollaan. YSL:n tuoksuja on eksynyt omistukseeni vuosien saatossa vain kaksi: täyteläinen Cinema ja mystinen Opium Vapeurs de Parfum. Muistan pyöritelleeni aikoinani käsissäni useasti myös Baby Dollia, jättäen sen kuitenkin aina hyllyyn. YSL:n Paris on myös tuoksu, jonka ruusuisesta olemuksesta pidän kovasti, vaikka se ei ole toistaiseksi kaappiini päätynytkään. Yves Saint Laurentin useat tuoksut ovat hivenen "synkkiä" ja tummia. Pidän niistä, mutta vain harvoja osaan kuvitella ylleni. Tykkään henkilökohtaisesti hieman kevyemmistä ja leikkisimmistä tuoksuista. Joten olinkin kiinnostuneen jännittynyt, kun sain blogin kautta testattavaksi Yves Sain Laurentin kevääksi tulleen uutuuden Manifesto L`Eclatin.


Manifesto L`Eclat on jatkoa Manifesto-tuoksujen sarjaan, josta aikaisemmin ovat ilmestyneet Manifesto l`Elixir ja Manifesto. On selvää, että keväällä lanseerattu L`Eclat on kolmikon kevyin. Se on silti niin tumma ja syvä, että talvella voin kuvitella tämän itselleni myös päiväkäyttöön, kesäisin vain iltamenoihin.

Pullo on upea. Se on paksua lasia ja painoa sen mukaan. Läpinäkyvässä pullossa on liukuvärjättynä violettejä vivahteita. Komeuden kruunaa kultainen korkki. Itse saan tästä hyvällä tavalla retrot fiilikset. 


Alkutuoksussa lumoavat bergamotti, vihreä tee, mustaviinimarjan lehdet ja neroli. Sydäntuoksussa jasmiinia, freesiaa, punaista ruusua ja appelsiinin kukkaa. Pohjatuoksuna syvyyttä ja lämpöä tuomassa vaniljaa, tonkapapua, sekä santelipuuta.

Alkutuoksussa itse aistin todella selvästi bergamotin ja vihreän teen. Sydäntuoksun freesia ja jasmiini tulvivat nenääni selvimmin. Pohjatuoksun vanilja säilyy iholla todella pitkään. Omaan makuuni L`Eclatissa on iltatuoksuksi kaikkea sopivasti: syvyyttä, tummuutta ja makeutta. Tuoksua riittää yksi suihkaus ja se kestää iholla kauan, itselläni yli kymmenen tuntia!

Koen tämän ylelliseksi aikuisen naisen tuoksuksi. Tätä suihkauttamalla saa itsevarmuutta pienen annoksen lisää tiukkoihin tilanteisiin. Jos haluat erottuvan tuoksun kesäiltoihin, suosittelen, että käyt nuuhkaisemassa L`Eclatia. 


Tuoksun neninä ovat toimineet Anne Flipo, joka on nainen monen tuoksun takana. Olette varmaankin kuulleet Dieselin Loverdose Tattoosta, Giorgio Armanin Aqua di Gioiasta tai Lancômen La Vie Est Bellesta. Toisena henkilönä tuoksun taustalla on Loc Dong, joka on suunnitellut tuoksuja mm. Calvin Kleinille ja Elizabeth Ardenille.

Löytyykö teidän kaapista YSL:n tuoksuja?

Tuoksua voi ostaa mm. Sokokselta ja Stockmann-tavarataloista.

Tuote saatu testattavaksi blogin kautta.






  1. Minulla on neljä YSL:n tuoksua ja pidän niistä kaikista. Manifesto edp on ollut viime aikojen suosikkini ja Elle Intense on myös lemppareitani. Parisienne edp on ihanan ruusuinen ja Belle d'Opium tosi rohkea. Viimeisintä en ole oikein oppinut käyttämään, vaikka tuoksu on mieleeni.

    Tämä Manifesto l'Éclat kuulostaa kyllä tosi hyvältä kesätuoksulta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen, että tämä voisi olla sulle ttäydellinen kesätuoksu, kun tunnut pitävän tummemmista tuoksuista. :)

      Poista
  2. Pullo on kyllä upea ja niin ovat kuvatkin!

    Sain jostakin kaksi alkuperäisen Manifeston kokeilupakkausta ja olen yrittänyt päästä tuoksuun sisälle vuoden ajan, mutta en pidä. Se on ihollani raskas ja ahdistava, tunnen oloni jotenkin kahlehdituksi. Tuossa kevyemmässäkin versiossa luettelemasi vanilja, santelipuu ja tonkapapu ovat juuri niitä, jotka eivät sovi nenälleni:)
    Ainoa YSL-tuoksu, josta olen koskaan tykännyt, on ollut Rive Gauche. Se oli yhden aikakauden tuoksu, tosin anopillani se aikakausi jatkuu vieläkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Virpi!

      Mulle alkuperäinen Manifesto on myös liian raskas, mitä olen kaupassa sitä tuoksutellut. Tää on kuitenkin ihan erilainen. Vanilja on kyllä sellainen, että jos siitä ei tykkää, niin sen haistaa heti. Tässä on vanilja tosi voimakkaana, mikä taas omaan nenään on plussa. ;)

      Poista
  3. Minulla on Manifesto L'Elixir, joka on ihan mieletön. <3 Tosin se on melko vahva tuoksu, joten parhaiten se sopii iltakäyttöön. Sen vuoksi minua kiinnostaa kovasti tämä l'Éclat, koska se on kevyempi ja raikkaampi.

    Enpä ihmettele yhtään, että Manifesto-linja miellyttää minua koska rakastan myös La Vie Est Belle- ja Loverdose Tattoo- tuoksuja. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä muistelinkin, että sulla oli L`Elixirin lisäksi myös omistuksessa Loverdose Tattoo, tuli mieleen, kun etsin tietoa noista "nenistä". Aika usein yllättäen samat tyypit tekee aika samanlaisia ja tunnistettavia tuoksuja, joskus tulee vastaan sellaisia, että enpä olisi yhdistänyt. Anne Flipo on just sellainen, jonka tuoksuissa on tiettyä samaa tummuutta ja syvyyttä.

      Poista
    2. Hei miulla on myös Loverdose Tattoo uusimpana lempparina. Tänäänkin juuri sitä suihkuttelin aamulla <3 La Vie Est Belle ei sitten iske yhtään.

      Poista
    3. En ole Tattoota tuoksutella, mutta La Vie Est Belle mulla on. Mä luulen, että tuossa La Vie Est Bellessä on liikaa kukkaisuutta, mutta sitä onkin ollut tekemässä konkkaronkka muita Flipon lisäksi. :P

      Poista
  4. Oih, juuri postasinkin kiinnostuksestani tätä tuoksua kohtaan. Yves Saint Laurent elokuvan kunniaksi olisi ihanaa suihkaista tätä tai Parisiennea asusteeksi. En vain osaa valita kumman ostaisin (ensin). Kiitos tästä postauksesta, tuli juuri sopivaan aikaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! Parisienne ja tää on kyllä tosi erilaisia tuoksuja, joten vaikea valinta!

      Poista
  5. Minulla taitaa olla vain kolme YSL:n tuoksua. Paris Fleur de Parfum on mun YSL-aarteeni (vintagea), joka on kai aika harvinainen. Olen ollut ymmärtävinäni, että FdP on voimakkuudeltaan parfyymin ja EdP:n välissä ja sopisi kyllä; mun Paris on nimittäin aivan tajuttoman tymäkkää tavaraa. Käytän sitä todella, todella harvoin ja se on varma migreeninakki jos yhtään tulee yliannosteltua, minkä välttäminen on kyllä taidelaji. ;-)

    Cinéma löytyy minultakin ja sen kesäflanker Festival d'été mulla on myös, tykkään siitä ihan hirmuisen paljon. Manifestosta pidän paljon ja käyttäisin mielelläni, mutta en ole hankkinut kun minulla on harmikseni se boikottihidaste nykyään YSL:nkin kanssa (Nestlé). :-P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Hirveitä" tollaiset hidasteet, haittaa harrastusta. ;p Ihan mahtavaa, että jollakin on vintage-tuoksuja.

      Poista
  6. Voi, koko Manifesto-sarja olisi niin mua... :P Tykkään vaniljasta, tonkapavusta, mausteista ja oikeestaan kaikesta gourmand-aineksesta mitä nyt vaan voi hajuveteen änkeä. Esimerkkisuosikkeja ovat juuri Loverdose, Muglerin Angel, D&G:n Pour Femme ja uusin rakkaus Dior Hypnotic Poison.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luettelemiesi tuoksujen perusteella Manifestot saattaisi juurin olla sua! ;) Omaan makuun, mitä olen tuoksutellut tämä L`Eclat on ehdottomasti paras. Ei aiheuta liiallista hyökkäystä, mutta on ihanan pehmeä ja sopivasti tumma.

      Poista
  7. Mulla on itse asiassa ihan samanlainen suhtautuminen YSL:n tuoksuihin, kun sulla. Pidän, mutta eivät kuitenkaan ole oikein minua; vähän liian tummia ja raskaita. Lisäksi tuoksut ovat ehkä hieman vanhemmille, tyylikkäämmille ja rohkeammille naisille suunnattuja. Pidän tosi paljon siitä alkuperäisestä Manifestosta, mutta kun olen kokeillut sitä muutaman kerran iholleni, olen ollut tosi pettynyt, kun ei se olekaan minun juttuni kuitenkaan.

    Parhaita ovat kuitenkin nämä miesten L'Homme-tuoksujen eri variaatiot (etenkin La Nuit de L'Homme), voi lääh!!! :P Nekään eivät tosin sovi kaikille miehille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Multa on jäänyt Hommet haistelematta. Korjaan asian niin pian kuin mahdollista! ;) Jospa miehelle löytyis jotain. On muuten tosi harmittavaa, kun haluais jonkun tuoksun sopivan itselleen ja sit kokeilee iholle, eikä se olekaan ihan sitä mitä odotti. Mulla on muutamia tuoksuja, jotka tuoksuu toisella ihan mielettömälle, mutta itsellä jotenkin pettymyksiä.

      Poista
  8. Onpa kauniita kuvia! Tuo pullo on ihan älyttömän nätti, pitäisi varmaan käydä kyseistä tuoksua haistelemassa jo ihan sen takia, että jos nappaisi niin tuollainen puteli olisi ihana sisustuselementti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, sisustuselementti tosiaankin.

      Myönnän ostaneeni joskus tuoksun ainoastaan pullon perusteella, en siksi, että olisin ihan hirmuisesti pitänyt tuoksusta. Se oli sitä aikaa, kun Prada toi markkinoille Prada Tendren markkinoille. :p Se pullo oli vastustamaton... :D

      Poista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives