Ulkomaiset verkkokauppasuosikit


Ajattelin pitkästä aikaa vinkata teille verkkokauppasuosikeistani. Tällä kertaa mietin, että jos jakaisin aiheen kahteen osioon näihin ulkomaisiin verkkokauppoihin ja sitten myöhemmin tässä kuussa olisi kotimaisten verkkokauppojen vuoro. 

Itsehän tykkään nimenomaan shoppailla verkossa, vaikka tiettyjä juttuja tykkään käydä hakemassa ihan kaupoistakin. Siinä missä kaupoissa kiertely voi olla toisille rentouttavaa, minulla se on kaikkea muuta. En koe, että se olisi omaa aikaa ja kaikista vähiten rentouttavaa. Yleensä menenkin kauppaan niin, että tiedän mitä haen, ostan sen ja äkkiä pois. Lisäksi minusta on tainnut tulla vanhemmiten hieman kärsimätön, siinä missä vielä 5-10 vuotta sitten tilasin innoissani tuotteita myös rapakon takaa niin tämä on jäänyt oikeastaan täysin. En jaksa ihmetellä viikkokausia maailmaa kierteleviä paketteja, saatika maksaa vielä tullimaksujen verran extraa, että saisin jotain itselleni. Nyt on sellainen olo, että Euroopan sisältä saa kaiken mitä haluan tai tarvitsen. Olen myös tarjoushaukka, olen kirjautunut verkkokauppojen sähköpostilistoille ja hyödynnän aina sitä kautta tulevat tarjouskupongit tai kaupoissa muuten meneillään olevat tarjoukset. 

*Postauksen linkit eivät ole mainoslinkkejä, enkä saa niiden klikkauksista rahallista tai muutakaan korvausta.

ASOS – Laaja valikoima laukkuja, kenkiä, vaatteita ja asusteita. En varmaan ole koskaan ostanut Asokselta normihinnalla mitään vaan kyttään aina tarjouksia. Muistatte varmaan Seafollyn bikilöytöni? Tällä hetkellä kiikarissani on musta bikertakki, jonka haluaisin ostaa varakappaleeksi nyt jo 15 vuoden kunnioitettavaan ikään ehtineelle vanhalle bikerilleni. Ilmaiset postikulut, kun tilaa vähintään 27 eurolla.

BELLE LINGERIE – Uima-asuja ja alusvaatteita. Varsinkin jos tarvitset kokouimapukuun kuppikoon niin suosittelen katsomaan valikoiman. Sain viime kesänä päähäni, että haluan pitkästä aikaa myös kokouimapuvun, mutta omalla kuppikoolla varustettuja ei ole pahemmin tarjolla, suurin osa päättyy D:hen ja no niihin ei oma etuvarustus mahdu. :D En todellakaan halunnut mitään mummomallisia, enkä halunnut maksaa satasta, joten päädyin ihan sattumalta Googlen kautta Bellelle ja kyllä kannatti. Löysin itselleni alesta laadukkaan Freyan tosi kauniin kokouikkarin postikuluineen kolmellakympillä. Postikulut n. 6 euroa. 

CULT BEAUTY – Saatavilla mm. Charlotte Tilburya, Anastasia Beverly Hillsia, Morphea, Joueria,  Beccaa, Sunday Rileyn ihonhoitotuotteita ja sekä erittäin kiinnostavia Moleculen tuoksuja. Postikulut n. 6 euroa yli 40 punnan tilaukset ilman kuluja.

ESCENTUAL – Ollut suosikkikauppani jo vuosikausia ja olen tilannut täältä kymmeniä ja kymmeniä kertoja. Aina tilaukset ovat tulleet perille, kerran paketista puuttui yksi tilaamani tuote, josta reklamoin ja lähettivät heti puuttuvan perään. Ainoa ärsyttävä seikka on se, että kauppa muutti jokin aika sitten toimituksiaan niin, että tuoksut lähetetään aina kirjattuna, joten postikulut ovat niin suuret tuoksuille (melkein 30 euroa), että niiden tilaamisen lopetin siihen. Muille tuotteille postikulut ovat 5,89€. Escentualille tuli juuri uutena brändinä Benefit, joka ainakin itseäni kiinnostaa kovasti. Escentualilta saa mm. Biodermaa, Givenchyn meikkejä, Laura Gelleriä ja Mason Pearsonin harjoja. 

FIGLEAVES – Alusvaatteiden kanssa panostan aina laatuun ja olen todella uskollinen merkeille mitä käytän, koska tiedän niiden istuvan itselle. Kokonikin tiedän, se saattaa vähän vaihdella brändistä riippuen, joten verkosta ostaminen on kaikista helpointa. Figleavesilla on usein kivoja tarjouksia ja siellä myydään suosikkibrändejäni Maison Lejabya, Chantellea ja Spanxia. Postikulut ovat 7,20 euroa.

HARRODS – Täältä löytyy kaikkea ylellistä, mitä Suomesta on hieman hankalampi saada kuten Marc Jacobsin, Dolce & Gabbanan ja Tom Fordin, Christian Louboutinin meikkejä sekä Nurse Jamien ihonhoitotuotteita. Harmi, ettei tuoksuja pysty tilaamaan, sillä valikoimissa olisi muutamia hyvin mielenkiintoisia tuotteita. Jos vaivautuu tilaamaan ja maksamaan postikulut niin pakettiin kyllä kannattaa sujauttaa mukaan aina kunnon teetä. Postikulut ovat reilut 20 euroa.

HAVAIANAS – Ostan brändin omasta verkkokaupasta laajan valikoiman vuoksi, kun koko on tiedossa, on tilaaminen helppoa. Kaupassa on menossa tällä hetkellä ale ja osasta tuotteita on -30%:a. Postikulut ovat ilmaiset jos tilaa kaksi tuotetta tai 40 eurolla. Suosittelen muuten Havaianasin kumista laukkua, varmasti paras ostos minkä tein pari vuotta sitten. Sinne kun tunkee rannalla ollessa kännykän ja muut arvotavaran, ovat aika hyvin suojassa hiekalta ja kosteudelta. Miehellä on muuten myös omansa. Olen himoinnut koko kesän näitä tyylikkäitä Riviera-mallisia sandaaleja. Voi olla, että nappaan nuo keltaiset piristämään ensi kesääni. ^_^

LOOKFANTASTIC – Ehdottomasti itselleni mielenkiintoisimmat ihonhoitobrändit. Suosittelen katsastamaan täältä myös Bakelin, sillä osa tuotteista on välillä hyvässä alessa. Suosittelemiani ihonhoitobrändejä joita meiltä ei saa ovat mm. Aveda, Aplha-H, CosRX ja Antipodes. Kaupasta löytyy mm. myös edullisia mutta hyviä Borjousin meikkejä. Ilmaiset postikulut kun tilaa 50 punnalla.

NARS – Minulle on tullut yllätyksenä, että aika harva tietää, että Narsin tuotteita voi tilata suoraan kotiovelle heidän omasta kaupastaan. Postikulut ovat ilmaiset, kun tilaa 50 eurolla. Kannattaa katsastaa varsinkin online exclusives -osasto.

YOOX – Itselleni vaatteet eivät ole sellainen käyttötarvike, josta olisin useinkaan valmis maksamaan isoja summia. Varsinkin, kun olen huomannut, että se laatu ei todellakaan vaatteissa useinkaan kohtaa hinnan kanssa. Pahin pettymys on ollut Burberryn trenssi, josta napit alkoivat tippumaan alta aikayksikön... Kannattaakin kiinnittää aina huomiota materiaaleihin ja suosia luonnonmateriaaleja kuten puuvillaa, pellavaa, silkkiä jne. Minulla on silti muutamia "designer" -vaatekappaleita, joista osa on ollut minulla jo vuosia ja olen kaikki ostanut Yooxilta. Olen mm. löytänyt kaupasta Dieselin farkut 30 eurolla, Furlan lompakon viidelläkympillä, Viktor & Rolfin ajattoman pikkumustan 150 eurolla, Diane Von Furstenbergin silkkimekon reilulla satasella, Marc Jacobsin nahkaiset loaferit alle satasella jne. Kauppa on oikea aarreaitta, kun tietää mitä etsii ja jaksaa odotella tarjouksia. Suosittelen muuten katsastamaan Marc by Marc Jacobsin leikkisät ja melko edulliset korut. Tiedän, ettei saisi puhua joululahjoista vielä, mutta minusta ne ovat loistava lahjaidea. Yooxilta tulee usein tarjouksia, että postarit saa ilmaiseksi, mutta normisti yli 150 euron tilaukset tulevat kuluitta, muuten halvin kuljetus on 15 euroa.

Löytyikö joukosta tuttuja tai kiinnostavia kauppoja? Mitkä ovat teidän suosikkeja?


  1. Kiitos vinkeistä, mielenkiintoista ja hyödyllistä luettavaa!

    VastaaPoista
  2. Asos ja Yoox on tuttuja. Kosmetiikkaa en ole koskaan tilannut netistä, vaikka inhoan käydä kosmetiikka ostoksilla kaupoissa.
    Omat nettikauppa suosikkini ovst Net-a-Porter ( kallis ) ja heidän outlet The Outnet ( edullisesti luxus brädejä ). Molemmilla nopea toimitus ja joskus jopa ilmainen.

    Suloista sunnuntaita !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, aika jännä, ettet ole tilannut vaikka inhoat käydä ostoksilla. Ehkä joku päivä? :D Itse olen tilannut NAPista lähinnä kosmetiikkaa, mitä ei välttämättä saa muualta. ^_^

      Poista
  3. Enpä tiennyt Yooxin toimittavan Suomeen! Musta tuntuu että kaikki googlailut päättyy aina sinne ja oon ollut siinä käsityksessä, että toimitus tänne ei vaan onnistu. On joko muuttunut käytännöt jossain vaiheessa tai olen ollut tosi puusilmä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä?!? Mä olen varmaan tehnyt sieltä ekat tilaukseni reilu 10 vuotta sitten! :D Tulevat tosiaan UPSilla Italiasta Yooxin lähetykset. :)

      Poista
    2. Hah! Sit oon vaan ollu täys puusilmä! 😂

      Poista
  4. Kiitos vinkeistä - olen todella huono verkkoshoppailija, mutta Asos noista oli tuttu verkkokauppana. Tuonne viimeiseen taidan piipahtaa tutustumaan;)
    Hyvää syksyn jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä Lady! Käy ihmeessä kurkkaamassa, siellä on muutakin kivaa kuin vaatteita. :)

      Ihanaa syksyn jatkoa sinnekin!

      Poista
  5. Escentual on mulle uusi tuttavuus ja jos sieltä saa benefitiä niin kyllä kiinnostaa! :) Kiitos myös Harrods vinkistä keväällä, oli huippulöytö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli uutena tullut sinne, muutenkin Escentualille on tullut vähällä aikaa monia kiinnostavia brändejä, harmittaa, että tuoksuja ei enää tee oikein mieli tilata. :(

      Poista
  6. Lookfantasticilta on tullut tilailtua todella monta kertaa, tosin edellisestä tilauksesta taitaa tulla kohta jo vuosi? Omia suosikkejani ovat feelunique, Selfridges ja Beauty Bay!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tilailin joskus Beauty Baysta paljon, mutta sitten niiden tilaukset alkoi kestämään viikkokausia, vaikka ennen tuli aina reilussa viikossa. Tilaan silloin tällöin, mutta aika harvoin tuon takia enää nykyään. Eli olen käynyt selkeästi malttamattomaksi. :D

      Poista
  7. Mä tilailen aika vähän mistään mitään joten tämä postaus oli kiva. Minua ehkäpä eniten kiinnostaa Cult Beauty ja Asos. Nyt kun tässä sairaana olen niin hyvää ajanvietettä tuli ;) Kivaa päivää sinulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pikaista paranemista ja kiva, jos pystyin olemaan apuna! ^_^

      Poista
  8. Kiitos vinkeistä:) Osa on tuttuja ja osa uusia juttuja. Sain taas uutta virtaa näistä. Ostan mieluiten netistä, koska kaupoissa kiertely aiheuttaa lievähköä suurempaa ahdistusta, jollei ole henkistä tukea matkassa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu tosta kaupoista kiertelystä, ei todellakaan mitään rentouttavaa puuhaa, oon aina ihan puhki, jos joutuu vähän enemmän kiertelemään.

      Poista
  9. Suurin osa näistä oli ihan uusia minulle. Pitääpä käydä kurkkimassa noilla sivuilla. Itse olen tylsä shoppaaja, eniten tilaan H&M:ltä. Minä taas rakastan kaupoissa pyörimistä, joten suuren osan ostan suoraan sieltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käy ihmeessä kurkkimassa. Jos jaksaisi kierrellä niin silloin kaiken saisi mukaan hyvin, mutta itse tykkään pähkäillä ja sitten tilata netistä. :D

      Poista
  10. Tuntuu, että tilaan nykyään vain iHerbistä ja Ebaystä :D. Vaatteita en jaksa tilata muualta kuin Henkkamaukalta, koska pystyn arvioimaan koot lähes aina oikein. Mutta en ole myöskään hirmuisen innokas pyörimään kaupoissa. Tästä voikin päätellä, että shoppailen aika vähän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ostan iHerbistä mun kaikki vitamiinit ja ebaysta tilaan kangasnaamiot, joten molempia tulee käytettyä. :D

      Poista
  11. Mä muuten huomaan, etten mäkään nykyään jaksa kaupoissa kierrellä, paitsi ystävättärien kanssa se on kivaa ajanvietettä aina silloin tällöin :) LF on tuttu, niin hyvässä kuin pahassa :D Nyt olen tilannut tosi paljon K-Beautya Ebaysta, vaikka on siinäkin ovat kommervenkkinsa. Silloin kun olin vaatenarkki, Asos oli kova sana! Harrods kiinnostaa, no koska Marc Jacobs, mutta postarit vähän rajoittaa innostusta :D Selfridges on mulla myös mietintälistalla, sieltä pääsisi näppärästi käsiksi It Cosmeticsin tuotteisiin, joihin olen kehittänyt pienen himon ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harrodsille kannattaa tehdä suunnitelmallinen tilaus, et kannattaa maksaa postarit. Sieltä sai just aivan ihania joululahjoja sellaista pikkutavaraa ja kunnon teetä! ;) Mäkin muuten himoitsen It Cosmeticsia, varsinkin sitä CC-voidetta, ei liene yllätys. :D

      Poista
  12. Vinkkinä vielä, että Asosista saa myös kosmea. Narsia ja Benefitiä saa Suomeen ja melko nopeasti. Selfridges'n vinkkaisin myös, koska sieltä saa mm. Too Facedia ja sitä Marc Jacobs Beautya. Siellä voi myös maksaa 20 euron jäsenyyden, jolla saa vuoden postikulut ilmaiseksi. Ja vielä yhtenä vinkkauksena Beauty Bay, josta löytyy mm. Cover FX ja Makeup Geek.

    Terveisin innokas tilailija! :D

    Mrs Viola

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tilasinkin yhdessä vaiheessa aika paljonkin kosmea Asokselta, mutta nyt en ole pitkään aikaan kurkannut mitä sielllä olisi tarjolla, joten kiitosta vaan. Selfridgen tiesinkin, koska sieltä kiinnostaa It Cosmetics. (en vaan ole itse ostanut sieltä vielä mitään, joten ei kokemusta. :D) Tossa yllä sanoinkin tosta Beauty Baysta, että se oli ennen mun suosikkikauppa, mutta sitten niiden toimitukset alkoi kestämään, minimi oli aina kolmeviikkoa, joskus saattoi tulla siinä n. 10 päivässä, missä aina ennen tuli, joten kyllästyin odottelemaan ja käytän kyllä kauppaa joskus nykyäänkin, mutta todella paljon harvemmin kuin ennen. (Musta on vaan tullut vanhemmiten kärsimättömämpi, hih) Olen kuullut, että noi Beauty Bayn toimitukset vaihtelee ihmisillä todella paljon.

      Poista
    2. Mä oon kerran tilannut Selfridgesiltä ja tuli tavara nopeasti ja todella hyvin pakattuna. Jäi hyvä kuva ja on tuolla taas ostoskori täyttymässä. Eh. :D Beauty Baylta mua kiinnostaisi nyt tehdä megatilaus Morphen siveltimiä. Vähän niinkuin kokeilumielessä, kun oon kuullut ristiriitaista palautetta siveltimistä. Mutta nyt jäi mietityttämään nuo toimitusajat. En jaksaisi myöskään montaa viikkoa odottaa! :P Siellä vaan olisi aika hyvä ja laaja valikoima vaikka verrattuna Cult Beautyyn. Nooo, toisaalta ei varmaan yhtään huono, että joku asia vähän himmaa näitä tilailuja. :D

      Mrs Viola

      Poista
  13. Tää oliki ihan mielenkiintonen,kiitos näiden kokoomisestä ^_^

    VastaaPoista
  14. Mä myös suosin verkkokauppoja, koska tiedän, mitä haluan, joten mitä sitä mennä pyörimään hikipäässä ruuhkan keskelle. Muistan ne ajat, jolloin vaihtoehtoina oli tyyliin vain LF ja HQHair (ja tietty eBay ja Amazon) :) Hassua, kun silloin kauan sitten ainakin mulle lähetettiin LF:sta oikein s-postia, että miksi Suomesta tilaillaan niin paljon ja ne niiden suomenkieliset sivut, jotka ne laittoi pystyyn "kiitokseksi"? :D Tunnistan myös tuon, ettei halua odottaa tavaraa enää viikkokausia. Joitain juttuja (=pakkomielteitä) mulla kuitenkin on, mitkä on pakko saada vaikka mitä. Sen takia joskus käytänkin näitä firmoja, jotka antaa osoitteen toiseen maahan, joten sekään ei ole este, jos eivät toimita ulkomaille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja Escentual! Mulle Escentual taisi olla eka kauppa, josta koskaan tilasin jotain, eksyin sivuille alunperin, kun etsin Hermésin tuoksuja ja Escentual vielä silloin myi niitä ja tilasinkin sieltä monet tuoksut joskus 2000-luvun alkupuolella. :D Ihana toi LF:n sähköposti, enää tuskin lähettäisivät, mutta varmasti silloin on ollut outoa! :D

      Poista
    2. Hei,
      Osaisitko auttaa, tilasin Escentualilta Bioderma-tuotteita. Kertovat sähköpostissa, että toimittaja on SG Premium Airmail.
      Mihinkähän nämä lähetykset päätyvät Suomessa? Postitoimipaikkaanko vai yrittääkö joku tuoda niitä kotiin?
      Lähden muutaman päivän päästä matkoille ja täällä ei kyllä ole ketään vastaanottamassa.

      Kiitokset kivasta sivustosta.

      Poista
    3. Mulla tulee aina Escentualin paketit Postiin. Niistä tulee saapumisilmoituksena se teille on saapunut isokokoinen kirje -kortti. :) Yleensä menee n. 10 päivää. Mut tosiaan Postiin tulee ja sitten sillä kotiin tulleella kortilla noudan. :)

      Poista
  15. Suuret kiitokset, nyt voin lähteä ihan rauhassa matkalle ja hakea paketin sitten.
    Mukavaa talven odottelua.

    VastaaPoista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives