(Yhteistyössä MN-Brandsin/Jurliquen/Hämeenkadun Kauneushuoneen kanssa.)
Muistatteko, kun kirjoitin tämän jutun? Vettä on virrannut paljon Vantaanjoessa tuon kirjoituksen jälkeen. Niinpä minäkin löysin itseni yllättäen kosmetologin penkistä vaakatasossa makoilemasta pitkän tauon jälkeen.
Kun mm. Jurliquen tuotteita edustava maahantuoja MN-Brands ehdotti minulle, että voisin käydä yhteistyön merkeissä tutustumassa paikallisessa kauneushoitolassa alan ammattilaisen käsissä Jurliquen tuotteisiin, oli vastaukseni: kyllä.
Blogiani seuranneet tietävät, että itselleni tällaisten uusien tilanteiden/ihmisten kohtaaminen ei aina ole helppoa, mutta päätin voittaa itseni ja ottaa kaiken irti tästä kokemuksesta.
Kauniina elokuisena aamuna tartuin pyörän sarvista kiinni ja poljin kohti Hämeenkadun Kauneushuonetta. Siellä minua oli vastassa useita hymyileviä kasvoja. Hämeenkadun Kauneushuone nimittäin tarjoaa huikean määrän erilaisia palveluita. Tarjolla on mm. kosmetologin, jalkaterapeutin, hierojan, vyöhyketerapeutin, jäsenkorjaajaan -ja reikihoitajan palvelut.
Hoitolasarjat ovat luontaiskosmetiikkaa, jopa suihkurusketus tapahtuu eco sertifioidulla Vita Liberatalla.
Odotustilat ovat avarat, valoisat ja kodikkaat. Minut vastaan otti Sari, jonka iloinen ja pirteä olemus sai hymyn huulilleni. Hoidon aikana Sarista paljastuikin oikea Jurlique-tietotoimisto.
Ihoni lähtötilanne oli sellainen, mitä olin itsekin ajatellut. Hieman epäpuhtauksia t-alueella, mutta muuten iho oli kuulas ja hyvässä kunnossa. Sari päätti antaa iholleni kesän jälkeen kunnon kosteuttavaa hoitoa.
Tällainen ihana pehmeä peti minua odotti. Kaunis himmeä valaistus ja rauhallinen musiikki kruunasivat kokonaisuuden.
Itselleni Jurlique oli täysin uusi merkki. Toki olin tietoinen brändistä, mutta minkäänlaisia käyttökokemuksia minulla ei tuotteista ollut. Joten nyt tuli hyvä tilaisuus korjata tuokin asia.
Vuodesta 1985 alkaen Jurlique on ollut edelläkävijä luonnollisissa ja korkea-tehoisissa ihonhoitotuotteissa. Brändi on kotoisin Etelä-Australiasta, joka on yksi puhtaimmista ja luonnollisimmista paikoista maailmassa.
Jurliquen tuotteissa käytetään yli 95 % luonnollisia raaka-aineita. Pakkaukset ovat 80 % kierrätysmateriaalista ja 95 % kaikista pakkauksista ja materiaaleista on kierrätettäviä.
Hoitoni aloitettiin ihanilla aromaattisilla lämpökääreillä, joissa tuoksui kamomilla. Ihon puhdistus tapahtui puhdistusmaidolla, jonka jälkeen ihoni sai osakseen "höyrykylvyn". Ohessa Sari käytti kasvoilleni jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettua kuorintavoidetta, joka sisältää mantelia, kauraa, macadamiaöljyä, vehnänleseuutetta ja hunajaa. Kuullostaa melkein terveelliseltä aamupuurolta! Samalla opin myös jotain uutta. Olen usein miettinyt, mikä kauran merkitys on luonnonkosmetiikkatuotteissa. Sari valaisi minua tässäkin, kauraa käytetään imemään ihosta talia.
Aina välillä sain kasvoilleni hienojakoista kirkastavaa kasvosuihketta. Suihke sisälsi sitruksen eteerisiä öljyjä. Hurmaannuin tähän tuotteeseen täysin. Tuoksu ei ollut kirpakan sitruunainen vaan jopa hieman makea. Luulen, että moni sitruskammoinen voisi pitää tästä.
Naamioksi valittiin kosteuttava naamio, joka sisältää shea-voita, glyseriiniä, hunajaa, jojobaa ja iltahelokkiöljyjä.
Huuleni saivat suojakseen Love Balmia ja lopuksi kasvot kosteuttiin kuivan ihon kosteusvoiteella. Voiteen tuoksu oli "jännittävän" hyvä. Vaikuttavina aineina toimii mm. rohtosalkoruusu ja avokadoöljy.
Vielä ihastuttava Sari, jonka ammattimaiset otteet ja tuotetietous, saivat tällaisen kosmetiikkafriikinkin pään pyörälle.
Jurliquesta eniten mieleeni jäivät aromaattiset tuoksut, jotka varmasti melko voimakkaina jakavat mielipiteitä. Itselleni ne toivat hyvää oloa ja rentoutumista. Jurliquen kasvosuihkeita tullaan takuulla näkemään jatkossakin kaapissani. Vaikeinta on vain päättää, minkä ottaisi: ruusun, sitruunan, laventelin, kamomillan...
Kauneushuoneella käynti sai taas itseni mietteliääksi. Miksi ihmeessä odotin yli 10 vuotta? En ihan heti keksi mitään parempaa ja ihanampaa keinoa hemmotella itseäni. Uhkasin Sarille, ettei ensimmäinen kerta jää viimeiseksi, kun astun Kauneushuoneen ovesta sisään.
Heti hoidon jälkeen ihoni oli pehmeä ja kuulas. Illalla kotona ollessani otsaani alkoi nousta pieniä näppyjä, jotka onneksi laskivat yön aikana.
Käyttekö te säännöllisesta kasvohoidossa? Onko teillä kokemuksia Jurliquen tuotteista? Mikä on suosikkinne?
Ihanaa, että pääsit kosmetologille hemmoteltavaksi. Paikka näytti kivalta. Käyn kosmetologilla noin 2-3 kertaa vuodessa. On ihanaa rentoutua ja saada tehohoitoa kasvoille. Yleensä valitsen jonkun kosteuttavan hoidon.
VastaaPoistaEnemmän kuin ihanaa! Olet ihailtavan ahkera kosmetologilla kävijä, pitää itse pyrkiä samaan. :)
PoistaMun tapauksessa suutarin lapsella ei ole kenkiä vai miten se meni. ;) Eli turhan harvoin tulee käytyä, lähinnä se on kiinni siitä, etten raaski laittaa rahaa itseeni, vaikka se hyvää tekisikin. Nyt varsinkin, kun iho on huonossa kunnossa ja pääkin sressaantunut niin pitäisi varata aika. Jurlique kiinnostaa, olinkin miettinyt Jurlique-hoitolaa lähistöltä tai sitten haluaisin mennä Treelle Hair Artiin, jossa saisi hoidon L'atelier des Délices'n tuotteilla.
VastaaPoistaSama itsellä, yleensä rahat "yhteiseen hyvään" kuin itseen. :)
PoistaKun nyt on kauneushoitolasta kysymys, haluaisin kertoa seuraavan tarinan. Olen huonolla itsetunnolla varustettu, mielestäni en niin kaunis ihminen. Tykkään käydä kauneushoitolassa, varasin ajan paikasta, jossa käyn erittäin harvoin. Olin lähdössä matkalle ja halusin myös kulmiin väriä. Samalla olisi tehty ihoanalyysi jollakin uudella koneella. Kyseessä oli siis kahdentunnin hoito, olisi maksanut luultavasti yli 100 euroa. Kun menin hyvissä ajoin paikalle, omistaja valitti, että tietokone oli sammunut yön aikana eikä hän saanut varauskalenteriaan auki. Ja hän ei muistanut, että minulla olisi ollut edes aikaa. Varmistin vielä puhelimeni historiasta, että olin soittanut. Toinen kosmetologi otti sen toisen odotavan asikkaan, ilmeisesti vakioasiakas. Mutta minulle ei löytynyt aikaa, omistaja oli vain huolissaan seuraavasta asiakkaasta, joka saapuisi tunnin kuluttua. Puoli tuntia ihmeteltyään ja vain seuraavasta asiakkasta puhuessaaan sain tarpeeksi. Itku kurkussa sanoin, että lähden nyt enkä koskaan enää palaa tähän liikkeeseen. Kun pääsin kotiin, puhelin soi ja siellä oli omistaja, hän oli saanut viimein koneen auki ja siellähän varaukseni oli. Minua olisi pitänyt hoitaa se toinen kosmetologi. Minä itkin ja omistajan mielestä minä ylireagoin. Suljin puhelimen. Oliko vika minussa? Onko tosiaan niin, että vain vakioasiakkaat saavat hyvää palvelua, mutta rumat eivät? Tämä tapahtui kesän alussa. Vasta nyt olen uskaltanut varata uuden ajan toisesta paikasta. Eivätkö kauneushoitolan omistajat ymmärrä, kuinka paljon tämä voi vaikuttaa ihmisen itsetuntoon? Kiva se on, kun itse on kaunis. Muiden kohtelusta ei niin väliä?
VastaaPoistaMitään muuta en voi sanoa, että onpa ollut epäasiallista toimintaa, missä ikinä olet käynytkään. Koska valittaakaan et voi, koska asialla on ollut tapauksessasi omistaja, parempi vaihtaa paikkaan, missä saa palvelua. Muistathan, että jokaisessa meissä on jotain kaunista ja ansaitsemme saman arvoisen kohtelun!
PoistaOoooh, kyllä kelpaisi käydä kasvohoidossa tai missä tahansa muussa kauneushoidossa ko. hoitolassa :) itse olen käynyt ehkä kerran elämäni aikana kasvohoidossa, jotenkin ei vain tule mentyä vaikka en tiedä miksi.
VastaaPoistaSama, kaksi kertaa olin tuota ennen käynyt. Ei ole edes ikäviä muistoja, ei tule vain mentyä.
VastaaPoista