25 faktaa minusta


Blogeissa on kiertänyt hauska 25 faktaa minusta -haaste ja päätin itsekin avata sanaisen arkkuni. Ehkäpä opitte minusta jotain uutta, mitä ette vielä tienneet.

1. Olen ollut lapsesta asti hyvin intuitiivinen ihminen. Aistin helposti ihmisten fiilikset, vaikka he eivät puhuisi mitään. Teen myös kaikki tärkeät päätökset perustuen intuitiooni, eikä se ole vielä koskaan pettänyt minua. 

2. Hymyilen paljon. Minusta on lapsena otettu vähän valokuvia, mutta useissa niissä hymyilen leveästi.

3. Rakastan huonoja vitsejä. Sanotaanko näin, että aika harva ymmärtää huonon huumorini päälle. Onneksi voin jakaa tämän rakkauden mieheni kanssa.

4. Inhoan säikyttämistä. Minusta siinä ei ole mitään hauskaa. 

5. Saan helposti sähköiskuja. Tämä ei rajoitu talveen, saan sähköiskuja myös kesäisin. Sähköiskut eivät ole mitään pieniä, joskus jopa sormeni on hetken aikaa turta.

6. Rakastan nukkumista. Nukunkin joka yö yhdeksän tunnin unet, muuten päivistäni ei tulisi mitään. 

7. Yksi suurimmista kesäherkuistani on tuoreet kirsikat. Niitä purkissa olevia en voi sietää.



8. Uskon menneisiin elämiin. En ollut oikeastaan koskaan ajatellut asiaa tarkemmin, kunnes elämääni läpikäydessä tajusin, kuinka äärettömän vahvoja tunteita, jotkin paikat tai asiat minussa aiheuttavat. Olen tiennyt asioita, joita kaiken järjen mukaan, ei pitäisi tietää, jos en ole käynyt paikoissa ennen. En ole puhunut tästä asiasta hirveästi edes läheisteni kanssa. Tiedän, että tämä asia on tieteellisesti selitettävissä, mutta se ei kiinnosta minua.

9. Olen kahviaddikti ja hifistelijä. Jokainen aamu alkaa kupillisella laadukasta kahvia. 

10. Olen todella empaattinen. Siksi en tajua, miten ilkeitä ihmiset voivat olla toisilleen. Varsinkin tämä some nostaa kaikki ilkeät ihmiset koloistaan anonyymeina huutelemaan, osa omalla nimelläänkin. Se ei vaan mahdu käsitykseeni siitä, millainen on hyvä ihminen.

11. En tykkää kilpailemisesta. Minulla ei ole ollut koskaan mitään tahtoa kilpailla ketään vastaan missään asiassa. Teen itse aina parhaani, se riittää mihin riittää. 

12. Vihaan liikuntaa. Viha on varmasti vahva sana, mutta niin vahvasti koen liikuntaa kohtaa. Harrastan paljon hyötyliikuntaa, mutta kaikenlainen suorittaminen liikunnan parissa ei ole juttuni.

13. En omista ajokorttia. Minulle tarjottiin siihen mahdollisuutta, kun täytin 18 vuotta, mutta en kokenut kiinnostusta siihen. Nyt kaksikymmentä vuotta myöhemmin olen tullut edelleen hyvin ilman korttia.

14. Olen siivousaddikti. En siedä epäsiisteyttä missään muodossa. Se saa minut helposti rauhattomaksi.


15. Rakastan historiaa. Sitä tuntemalla, ymmärtää paremmin nykyhetkeä.

16. Olen tarkkailija. Puhumisen sijaan tykkään enemmän tarkkailla ihmisiä. 

17. Minulla on taipumusta perfektionistisuuteen. Olen kuitenkin oppinut hieman hölläämään tässä asiassa vanhemmalla iällä. Kaikki ei ole niin justiinsa.

18. Pidän ukonilmasta. Olen kokenut sen lapsesta lähtien valtavana luonnon mahtipontisena esityksenä, jota on mielenkiintoista seurata. Asioita joihin ei voi vaikuttaa, vaikka haluaisi.

19. Minulla on vain muutama ystävä, mutta he kaikki ovat sitäkin läheisempiä. En koe tarvetta pitää ystäviini jatkuvasti yhteyttä, joskus siihen voi mennä kuukausiakin. Silti molemmin puolin tiedetään, että toinen on olemassa, jos haluaa purkaa sydäntään.

20. Paras hetki päivästä on mielestäni myöhäinen aamu.


21. Suuttuessani kiroilen helposti.

22. Olen koukussa dokumentaarisiin rikossarjoihin.

23. Pyrin aina käyttäytymään muita ihmisiä kohtaan niin kuin haluaisin muiden minua kohtelevan. 

24. Olen suunnattoman onnellinen siitä, mihin asti olen päässyt vaikean lapsuuteni ja monien muiden ongelmien jälkeen. Ennen kaikkea olen ylpeä siitä, miten paljon olen kehittynyt ihmisenä.

25. Paras paikka maailmassa on koti. Viihdyn kotona, se on paikka, missä pystyn täysin rentoutumaan. 

Tuliko jotain uutta tietoa? 




  1. Tietkö mitä, lukiessani tätä, vähän väliä sanoin täällä ääneeni joo...joo ..joo :D

    VastaaPoista
  2. Sama täällä, niin moni asia natsasi; kahviaddikti, siivousaddikti, perfektionisti, ei ajokorttia, kilpailuinho, dokumentaariset rikossarjat etc. :)
    Kivaa päivää Jonna:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli meissä on sitten todella paljon samaa. ^_^Aurinkoista päivää Sari!

      Poista
  3. Tulihan sieltä uusia asioita, mutta jotenkin kaikki käy järkeen. (Hassua sanoa noin, en ole koskaan tavannut sinua naamakkain! Mystisesti vaan tuntuu siltä, että olet todella tuttu. Varmaan yksi tekijä on se, että olen lukenut tätä blogia niin kauan!) Tuo kiroileminen yllätti ehkä eniten. Ja siihen ainakin samaistun; inhoan kiroilemista, vaikka siihen välillä syyllistynkin. Mutta sitten kun menee hermo, ja minun tapauksessani aika usein... Ärräpäät lentää. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama, en muuten kiroile ollenkaan, mutta kun hermo palaa (aika usein) niin heti kyllä tulee. :D :D :D Samalla kuulen mummovainaan sanat korvissani, älä kiroile ja yleensä kiroilin mummon kiusaksi vielä muutaman kirosanan päälle. :D

      Poista
  4. Sama täällä kilpailemisen ja nukkumisen kanssa. Nukun myös lähes päivittäin päiväunetkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä nukuin kanssa vuosia päiväunet, mutta olen pystynyt jättämään ne pois parin viime vuoden aikana. Ihan poikkeustapauksissa nukun, mut hyvin harvoin. Mut päikkärit on parhaat. :D

      Poista
    2. Mä huomasin, että ne tekee hyvää mun psyykelle. Haluaisin toki etten nukkuisi päiväunia - se tuntuu olevan joskus pois päivän ajasta, aikatauluttaa vahvasti mun tekemisiä ja ihan kaikki ei taida ymmärtää tarvettani päikkäreihin - mutta tosiaan voin paremmin säännöllisten päikkäreiden avulla.

      Poista
    3. Mä varmaankin just nukuin sen vuoksi, että ne teki hyvää psyykkeelle. Sitten ne vaan pikkuhiljaa jäi itsestään pois, varmaan siksi, että en enää tarvinnut niitä, mutta edelleen, jos olen vähänkään väsynyt, niin saatan päivällä nukkua pari tuntia. Monihan ei noita enää päikkäreiksi kutsuisi. :D

      Poista
    4. Minä kutsun! Mä nukun itse vähintään 1,5h, mieluummin 2 tuntia :D

      Poista
  5. Ohoh, meissä on ainakin tämän perusteella todella paljon samaa! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin! (: En kyllä koskaan ole epäillyt, etteikö meissä voisi olla. <3

      Poista
  6. Mä olen kova nukkumaan. Talvella voin ihan helposti nukkua joka yö 11 tuntia, mutta onneksi nyt keväällä valon määrä vähentää unen tarvetta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin huomaan, että talvella unimäärä helposti lisäytyy pimeyden vuoksi. Nyt ei enää sitä ongelmaa hetkeen. Katsellaan sitten syyskuussa taas. :D

      Poista
  7. Meissäkin on tosi paljon samaa, tunnistin itseni niin monessa kohdassa :)

    VastaaPoista
  8. Tuli uusia juttuja, ja yllätyin, miten monesta asiasta ajatellaan samalla tavoin! Mm. minä myös uskon jälleensyntymiseen ja kerta kaikkiaan rakastan ukkosta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ukkonen. <3 Täällä ei muuten viime kesänä ollut kunnon ukkosta kertaakaan, yleensä aina kiertää tämän paikan. Kerran on päässyt nousemaan päälle, mutta siitä on aikaa melkein 8 vuotta ja sitten tulikin aikamoista jälkeä. Yleensä voi keittiön ikkunasta ihailla kun ukkospilvet lipuu jyristen ohi joko etelä tai pohjoispuolelta.

      Poista
  9. Jep jep, tosiaankin kuulosti monesti tutulta, mutta myös yhtä paljon olin eri mieltä 😊 Nukkuisin myös helposti varmaan 12:kin tuntia, mutta on pakko herätä arkena jo klo 5 eli illalla kun tekisi mieli nauttia omista jutuista niin pitääkin mennä jo nukkumaan, arvaa k-ä-r-s-i-n-k-ö 😠 😁 Musta ilkeä ihminen on maailman rumin vaikka olisi ulkomuodoltaan Miss Universum. Ja olkoon missikisa hyvänä aasinsiltana: minäkään en tykkää kilpailemisesta ☺️ Siivoisin jos jaksaisin, mutta tarkkailen niitä pölypalloja sohvalta. Perfektionismi loppui kun ymmärsin olla armollinen etenkin itseäni kohtaan, mutta niin armollinen en oo että ikinä jättäisin kiroilua 🤣 Elikkäs aika samanlaisia me kaikki ollaan vaikka haluttaisiin olla erilaisia kuin muut 💙

    VastaaPoista
  10. Tuutko tarkkailen pölypalloja meillekin!?! 😂 Kiroilusta on kyllä vaikea luopua, varsinkin kun hermot kiristyy. 😬

    VastaaPoista
  11. Luin nämä eilen ja nyt vielä uudelleen ajatuksella. <3 Hämmennyin taas miten samanlaisia ollaan. Voihan vaan kirsikka sentään, olen allerginen kirsikoille, eikö ole julmaa.

    Minustakin ihmissuhteet on siinä mielessä helppoja, että niihin kun soveltaa sitä yhtä lainalaisuutta, kohtele toista kuin itseäsi ja sillä pääsee aika pitkälle

    Sama tuon ystäville soittamisen kanssa ja onneksi ne jalokivet jotka ovat jääneet, eivät ole omistushaluisia. Sinusta on tullut kultaakin kalliimpi ystävä. <3

    Intuitio jo lapsesta asti, miten tuttua, empaattisuus, miten muiden tunnetilat iskee tajuntaan, kuin hyökyaalto.

    Neuroottinen siivous, kunnes tuli Samu ja vei väsytystaistelussa voiton, en pysty imuroimaan isoa kotiamme 250neliötä joka toinen pv ja luuttuamaan ja sitä karvaa oikeasti laskeutuu heti toisena pvnä imuroinnin jälkeen ja aina on hieman ahdistunut ja kärttyinen olo asiasta. Mutta minkäs teet ja tässä yksi syy, miksi koiraa ei enää tule.

    Ilman historiaa ei voi ymmärtää tätä päivää ja historia ja uskonnot ovat todella mielenkiintoisia. Historialliset romaanitkin parhautta.

    Ajokorttia en ikinä halunnut, mutta mieshän sen synttärilahjaksi Latviassa antoi ja olin ensin järkyttynyt, mutta autoilu on sittenkin ihan mahtavaa.

    Tästä juteltiinkin, me kumpikin olemme ihan taatusti asuneet toistemme naapureina Enkkulan maaseudulla joskus menneinä aikoina. <3

    Ihanaa päivää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on kyllä ihan älyttömän julkaa olla kirsikoille allerginen! :/

      Meidän on varmaan helppo olla ystäviä, koska ajatellaan yhteydespidosta samalla tavalla, ei tulee väärinymmärryksiä puolin eikä toisin. Molemmat tietää missä mennään. :)

      Mäkään en pärjäisi varmaan Samulle, mutta viidelle kissalla vielä pärjäsin. LOL

      Sä oikeasti ajat tosi paljon nykyään siihen nähden, että olet saanut kortin vasta vähän vanhempana.

      Aurinkoista päivää Tiia! <3

      Poista
  12. Osa jutuista oli kuin olisin itsestäni lukenut: kirsikat just noin, sähköiskut, ilkeilyn vihaaminen, kiroilu suuttuessa - oikeastaan kaikki muut paitsi tuo siivouspuoli;)
    Kiva postaus, joka on omissa luonnoksissani odottamassa inspistä;)
    Kivaa loppuviikkoa sinulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sähköiskut ovat muuten ikäviä, pahimmat niistä saa lipsauttamaan joskus sen pahan kirosanan. :D

      Aurinkoista viikkoa Lady! <3

      Poista
  13. Nukkuminen on parasta mitä ihminen voi tehdä :D

    VastaaPoista
  14. Samaa mieltä kirsikoista, siivouksesta ja historiasta. <3

    VastaaPoista
  15. Kiva postaus!
    Minäkin rakastan historiaa, inhoan kilpailemista ja kummastelen epäempaattisia ihmisiä (etenkin nyt kun on lähinnä numeroita tuijottavat pomot niin.. en vaan ymmärrä, mikseivät ole jossain tilitoimistossa tai insinöörihommissa mieluummin töissä kuin ihmisiä johtamassa).

    Ajokortti on mutta ei ajotaitoa :D. Ja olen kotihiiri. Tykkään siististä kodista, mutten siivoamisesta :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla. :) Toi numeroiden tuijottelu on nykyään jokaisessa työssä, pitää olla kamalan tehokas ja tuloksellinen, että olet hyvä työntekijä, kun luvut laskee niin työntekijän pitää alkaa saavuttamaan jo urotekoja niitä nostaakseen.

      Poista
  16. Tääkin oli kiva postaus! Voisin napata tänkin :D Kylläpäs mä nyt nappailen haasteita innokkaana :D

    Ps. Allekirjoitan numeron 25 täysin. Aina en olisi voinut sanoa niin, mutta nyt onneksi voin. Liittyy ehkä myös kohtaan 24, joka sopii myös muhun. Ja mäkin vihaan säikäyttelyä - ja kutosenkin vielä allekirjoitan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuule kaikki vaan. :D

      Säikyttely on oikeasti ihan hirveää, mulla ei riitä siihen huumorintaju yhtään.

      Poista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives