Kiva, kamala, lemppari, inhokki...


Bongasin Zaza´s Petals blogista tosi kivan haasteen, jonka ehdottomasti halusin toteuttaa. Joten kiitosta vaan postausideasta. ^_^

Kamalin ruoka
Sushi, kuka ihme haluaa syödä sitä kaamealta tuoksuvaa ja maistuvaa riisiä, saatika dipata sitä johonkin suolaiseen soijaan? Röyh, juu ei.

Herkkuruoka
Tämä on oikeasti vaikea, koska minähän nautin kaikista mitä nokkani eteen tuodaan, paitsi tuosta sushista. Elän syödäkseni.

Kahviherkku, jolle sanon ei
Ei sellaista olekaan! :D Siis jos joku tarjoaa niin takuulla syön. 

Kahviherkku, jolle sanon kyllä
Rakastan kaikkea makeaa, keksit, pullat, piirakat, tänne vaan. Täytekakut ovat ainoa asia, jossa olen hivenen tarkka. Jos kakku on liian kosteaa tai kuivaa, en enää ota lisää. :D

Telkkariohjelma, jota en katso
Kaikki päällenauretut komediasarjat ja Sarin tapaan en voi sietää laulu-ja musiikkiohjelmia. Salatut Elämät.

Telkkariohjelma, jota katson
Rikos- ja poliisarjat sekä draamat.

Ihokkisää
No sehän on marraskuussa joka päivä. Pimeää, mahdollisesti kylmää sadetta, loskaa ja räntää. HYI!

Lempisää
Aurinkoista, pieni tuulenvire ja asteita +23-30°C. 


Kamalin musiikki
Suomalainen rap.

Paras musiikki
Rock, mutta niin outoa kuin se onkin tykkään myös iskelmästä.

Kamalin aika vuorokaudesta
Aamu tietenkin, turha tulla kysymään mitään tärkeää ennen kuin kellon viisarit ovat ylittäneet puolen päivän.

Ja se paras aika
Illalla 18-00 välillä olen tehokkaimmillani ja tuntuu, että kaikki sujuu. Se on myös aika jolloin kirjoitan näitä blogijuttujakin varastoon.

Tästä menetän hermot
Tyhmyys, tarviiko tätä edes perustella?

Tästä rauhoitun
Iltainen ihonhoitorutiinini saa minut aina rauhalliseen tilaan. Myös täysi hiljaisuus on äärettömän rauhoittavaa.

Huonoin mieliala
Ehdottomasti silloin, jos olen joutunut heräämään aamulla liian aikaisin. Olen kärttyisä, hajamielinen ja kaikkea muuta kuin mukavaa seuraa. Mieheni sanoo minua tuolloin neiti Naamaruttuseksi. Toki myös masennuskaudet, mutta halusin vastata tähän jotain kevyttä ja arkipäiväistä.

Paras mieliala
Rento ja huoleton, silloin kun pää on täynnä uusia ideoita.

Kodin turhake
Silityslauta, meillä käytetään silitysrautaa ehkä kerran vuodessa, eikä sitä varten todellakaan tarvitsisi kapistusta joka vie puolet siivouskaapista.


Paras tavara
Läppäri, en tulisi enää ilman toimeen.

Vaate, jota en suostuisi laittamaan päälleni. 
Hmm. siinä vaiheessa kun elänyt lapsuutensa ja nuoruutensa 80-90-luvulla on tosi vaikea kuvitella mitään kamalampaa päällensä kuin silloiset vaatteet. Mutta sanon stringit, en ihan heti keksi mitään epämukavampaa mitä ihminen voisi pukea päällensä. Mummohousut rocks! :D

Vaatteet joissa viihdyn
Voiko OnePiece päällä olla aina? Jos lähden ovesta ulos niin Leviksen Innovation Super Skinnyt ja Converset, niissä on aina hyvä fiilis.

Haju, jota en kestä
Tupakan- ja pikkusikarien savu. Varsinkin pikkusikarien haju saa oikein mahani kääntymään ylösalaisin. Aikoinaan, kun baareissa sai vielä polttaa sisällä, joudun pari kertaa lähtemään kesken illan pois kotiin, kun joku viereisessä pöydässä veti pikkusikareita. Sen sijaan jostain kummasta syystä pidän aitojen kuubalaisten käsinkäärittyjen sikarien tuoksusta. 

Paras tuoksu
Riippuu päivästä. Silti mikään tuskin voittaa sellaista kesäiltaa, kun on usva. Kostean maan tuoksu tuolloin on sanoinkuvaamattoman upea. Rakastan myös kuusen tuoksua.

Kamalin luonteenpiirre ihmisellä
Itsekkyys, itsekkyys ja itsekkyys. 

Mukavin luonteenpiirre ihmisellä
Aitous.



  1. Tärkeä pointti: jos kakku on liian kosteaa tai kuivaa, en enää ota lisää. Nimenomaan: kyllä se kakku kuitenkin on kakkua ekalla kierroksella. Itse ainakin tosi harvoin jätän mitään ruokaa, etenkään herkkuja, vaan kesken. Olen oikeastaan sitä mieltä, että keskinkertainenkin kakku on kakkua, ja kakku on hyvää. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nimenomaan, ei kait nyt kukaan oikeasti kieltäydy palasta kakkua? :D Itse koen niin, että kakku on oikeasti työläs tehdä ja kuka sellaisen on viitsinyt vääntää, niin kyllä mä ainakin palan otan. :D

      Poista
  2. Jonna! Tiesit että otan ensimmäisen junan tästä kohta ja ammun sinne syömään sushia, haha. Samoin muuten ajattelin vielä kaksi vuotta sitten ja sitten se sushi vei mennessään ja niin kauhiaa koukutusta ei ole tullut mihinkään ruokaan ever. Sushi Wasabi, siinä on jotain todella kieroutunutta. HIH.

    Silityslauta aina pystyssä, mies silittää viikolla joka pv, minä en koskaan, hyi olkoon silittäminen.

    Hiljaisuus ja kuule Jonna minäkin olen löytänyt tuon ihonhoidon iltarutiinin autuuden. En vähän aikaa sitten ymmärtänyt siitä hölkäsenpölähdystä ja sitten se tapahtu, ihonhoito ei olekaan tylsää. Ehkä vielä meikäläisestä tulee oikea ihonhoitotuotteiden fanikin tästä.

    Muiskuja päivään <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut meillähän oli diili, että sä syöt sushia munkin puolesta! :D Unohdin mainita, et myös toi wasabi on ihan hirvitys, mähän en hirveästi pidä kamalan tulisista ruuista, jos on esim. chiliä reilummalla kädellä saan allergisia oireita. Kerran jossain valmiissa wok-kastikkeessa oli niin paljon, että pari suullista syötyäni, jouduttiin miettiin jo sairaalaan lähtöä, kun mun kurkku alkoi turpoamaan ja olin yläosasta punainen rintaan asti. :D

      Meillä silitettiin kanssa vuosia vuosia sitten, kun miehellä oli töissä työasuna kauluspaitoja, enää ei tarvi, niin ihan hyödytöntä. Tosin silittää voi vaikka jonkun kankaan päällä ruokapöydälle, ei siihen lautaa tarvita, niin mummo teki. :D

      No joko vihdoin! Mähän sanoin, että siitä tulee tosi rauhoittava fiilis ja varsinkin kun tekee sen ennen nukkumaan menoo, niin siinä alkaa sopivasti rauhoittumaan.

      Mukavaa päivää Tiia! <3

      Poista
  3. Mä olen miettinyt myös tuota silitysjuttua, enemmänkin ehkä sen silityslaudan kannalta. Pitäisiköhän siitä oikeasti hankkiutua eroon, kun sitä tarvitsee tosiaan sen kerta vuoteen, jos edes silloin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sepä, kyllä silittäminen onnistuu ihan millä tasolla vaan, joku pyyhe tai liina vaan alle. Mun mummo silitti aina pöydällä. :D Jos harvoin tarvii, niin ihan turha kapistus. :D

      Poista
  4. Paljon oli samoja, kuten silitys :D Pakon edessä kaivan sen härvelin kaapista ja oon onneks saanut teinin innustumaan vähän silityksestä kehumalla kovasti ;)

    VastaaPoista
  5. Olipas hauska haastepostaus, tämä pitää toteuttaa joskus itsekin :)

    VastaaPoista
  6. Hih, näitä oli varsin viihdyttävää lueskella<3
    Voi, silittäminen on ihan mun herkkuhommaa, samoin kuin mankeloiminen. En voisi laittaa silittämättömiä vaatteita päälleni, enkä mankeloimattomia lakanoita sänkyyni;)
    Juu, täyskärin pitää olla just sopivan mehevää, kuivasta tulee vain kiukkuiseksi ja liian kostea on yleensä mauton:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin mankeloin, mutta silittäminen huh. Ostan vaatteetkin sillä perusteella ettei niitä tarvi silittää. :D Toi on muuten totta, että liian kostea täykkäri on tosi mautonta, miten se voikin mennä sellaiseksi. :o

      Poista
  7. Mä söin sushia ekaa kertaa joku reilu vuosi sitten ja se oli menoa :D. Aluksi kuvittelin inhoavani sushia, mutta nykyään sitä on pakko saada kerran viikossa. Olen niin harmissani, ettei täällä ole edes sushibuffettia tarjolla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä aina tasaisin väliajoin koetan, mutta kun en pysty edes nielaisemaan, niin vahvasti epäilen, ettei siitä tule mun herkkua. :D

      Poista
  8. Olipas kiva haaste, oli mukava lukea vastauksiasi! Meillä muuten silityslauta on enimmäkseen Pepin käytössä. 😀 Pepistä on kiva loikoilla siinä, niinpä jos sitä oikeasti haluaa käyttää silittämiseen, täytyy se käydä ensin liimarullalla läpi. 😸

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eihän sitä sitten kannata heittää pois, jos Peppi siitä tykkää. :D

      Poista
  9. Minä yritin syödä kerran sushia, siis sellaista kalatonta (koska allergia), mutta kun sekin maistui kalalta :(
    Vaatteet yritän aina ostaa sellaisina, että niitä ei tarvitse silittää, joten aika turha tuo lauta on meidänkin perheelle.
    Hauskaa torstai-iltaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos se on tehty samalla veitsellä yms, ei olla oltu tarpeeksi tarkkoja. :( Helpommalla pääsee, kun ei omista silitettäviä vaatteita. :D

      Mukavaa to-iltaa Outi. <3

      Poista
  10. Olen muuten samoilla linjoilla suschin kanssa :) Tiian lempiherkkua ja me ei voida sietää :)

    VastaaPoista
  11. Tämä oli kiva! Mä tykkään sushista, mutta voin hyvin kuvitella, miksi se ei uppoa kaikille :D Mullakin kesti aikansa oppia tykkäämään siitä...

    Totta tuo pointti silityslaudasta! Eipä sitä tule meidänkään taloudessa käytettyä, kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Toisaalta se on kuitenkin ihan hyvä olla kaapissa :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, mä oon jo vuosia koittanut opetella, mut ei. :D

      Hah, mä kiroan sitä joka kerta kun katson siivouskaappiin, niin turha kapine. :D

      Poista
  12. Mä oon lähiaikoina kääntänyt kelkkani sushin suhteen täysin. Ennen en voinut sietää sitä, koska raaka kala on minusta ällöttävää. Jätin kuitenkin kalan pois ruokavaliostani puolitoista vuotta sitten ja nyt pari kuukautta sitten jossain mielenhäiriössä suostuin lähtemään poikaystäväni kanssa kokeilemaan sushia piiiitkästä aikaa. Ajattelin, että avokado olisi turvallisin valinta ja sehän oli menoa sitten. Hitaasti lämpenin, mutta nyt tunnen jo niitä kummallisia sushihimotuksia, joita jotkut (Tiia) aina tuntee :D Wasabi ja soijakastike ja siihen tuoreella avokadolla päällystetty sushi, nam<3 Viimeisimpänä oon tehnyt tuttavuutta oliivien kanssa, mitä myös olen syvästi inhonnut. Jospa tästä vielä muututtaisiin muutenkin vähemmän nirsoksi :D Hauska postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, mä oon yrittänyt viimeisest 15 vuotta oppia syömään sitä, mutta ei. Ja mullehan siis raaka kala ei ole ollenkaan ongelma vaan se riisin etikka. :D Mä kyllä sitten rakastan oliiveja, niitä voisin syödä vaikka kuinka. :p

      Poista
  13. Haha hauska sattuma, että tosiaankin postattiin tää sama postaus samana päivänä :D :D Aikaiset aamut on tosiaankin tuskaa, olen jo lapsesta asti ollut iltakukkuja ja saatoin pokkana vielä leikkiä kun muut olivat jo nukkumassa, äiti tuli välillä komentamaan että nyt nukkumaan ^_^ :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen, että mun kroppaa ei ole vaan tehty aamuihin. Siis vaikka mä menisin aikaisin nukkumaan niin oon ihan yhtä pökkerössä puoleen päivään asti. Ei tavallaan auta, vaikka kääntäisi rytmin. Mutta se on kai ihan tutkittu juttu, että ilmeisesti isoin osa meistä ei ole aamuihmisiä, eikä meistä sellaisia tule. Sen takia onkin aika jännä, etä työelämässä toimistoaika on 8-16, joka on aika jossa suurin osa ei takuulla ole tehokkaimmillaa. Mietin, että millaisia tuloksia tulisi, jos jokainen voisi tehdä oikeasti niitä töitä siihen aikaan kun on tehokkaimmillaan. :D

      Poista
  14. No siis todellakin kakkua pitää syödä ainakin se yksi pala, hyvänen aika! :-D Muuten ollaan samoilla linjoilla - mutta mähän voisin elää sushilla. Sen pitää olla supertuoretta, riisiä ja päällystettä sopivassa suhteessa eikä soija saa olla liian makeaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en kanssa tajua miten joku voi kieltäytyä? :D Hah, kunnon hifistelysushi. ;) Mä jatkan sinnikkäästi kokeiluja, jos joku päivä voisin sanoa, että tykkäänkin siitä.

      Poista
  15. Miten mä kuvittelin jo kommentoineeni tähän. Nappaan tän kans vastattavaks ja tuntuu et voisin melkein kopsata vastauksetkin, paitsi sushin osalta :)
    Ja siis tuo täytekakkujuttu on tärkee; liian makea tai märkä kakku, ei jatkoon! Ja tyhmyys, niin fiilaan sua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, no sithän sulla on helppo postaus, muokkaat vaan sushi kohtaa. :D :D :D

      Poista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives