Parhaat finnin nitistäjät


Viime keväänä ihoni kenkutteli enemmän kuin vuosikausiin. Kirjoittelin silloin postauksen stressi-ihonhoidosta. Kevään aikana erilaiset finnintappotuotteet tulivat tutuiksi ja yksi nousi ylitse muiden. Epäilin tuolloin ihoräjähdykseni syyksi stressiä, mutta osaksi myös hormoneita, onhan tässä ikää kuitenkin jo reilut neljäkymmentä vuotta. 

"Nyt tuntuu, että olen vihdoin löytänyt tähän täydellisen yhdistelmän."

Elokuu oli kuitenkin käänteentekevä. Olin lomalla ja aloin syömään uutta ihon hyvinvointia lisäävää valmistetta (juttua myöhemmin). Te jotka tuolloin katsoitte Instastoriesiani, saatatte tietää, mistä tuotteesta on kyse. Tuon jälkeen kaikki ihossani muuttui kuin taikaiskusta. Uskon, että stressin väheneminen, mutta myös valmiste olivat yhdessä ne syyt, miksi ihoni palautui nopeasti ennalleen. Uskon, että valmiste jotenkin tasapainottaa ihoa myös silloin, kun olen stressaantunut. Kuukausittaisia hormoninäppyjä nousee edelleen silloin tällöin yksi tai kaksi, tosin ei edes kuukausittain. Ongelma näpyissäni on se, että ne ovat aina ihon sisäisiä. Jomottelevat pitkäänkin, jos en ota järeitä aseita käyttöön, millä ne suorastaan saa kirjaimellisesti räjäytettyä pois.

Nyt tuntuu, että olen vihdoin löytänyt tähän täydellisen yhdistelmän. Tiedän, että finnien nitistykseen on monia muitakin hyviä konsteja, mutta tämä kaksikko toimii minulla. Esim. teepuuöljyä jota monet suosivat, en pysty itse käyttämään, sillä se saa näpyt hilseilemään ja sitten niitä on entistä vaikeampaa saada piiloon tarvittaessa.

*Clarins PR-näyte saatu blogin kautta.


COSRX Acne Pimple Master Patchit löysin jo viime keväänä. Minulle tuli näistä heti mieleen parikymppisenä käyttämäni Garnierin finnilaput. Sillä erotuksella, että nämä ovat tuhat kertaa tehokkaampia ja parempia. Lisäksi näitä ei aamuisin tarvitse irrotella tyynyliinasta, toisin kuin Garnierin lappuja vaan ne pysyvät koko yön ajan tiukasti kasvoilla. Näitähän voisi käyttää jopa päivällä ja kotona ollessa onkin ok, mutta en kyllä ihmisten ilmoille lähtisi lappu naamassa, kuten Koreassa saatetaan tehdä. Kertakäyttöiset tarralaput on helppo kiinnittää yöksi epäpuhtauksien päälle. Ihon pitää olla aina puhdas siitä kohden, joihin näitä pistää. Läpinäkyvät laput hoitavat epäpuhtauskohtaa yön aikana ihan uskomattomalla tavalla. Ne lievittävät tulehdusta ja eliminoivat bakteereja. Auttavat myös mustapäihin, koska ne hajottavat kuollutta ihosolukkoa ja imevät puhkeamaisillaan olevan finnin epäpuhtauksia kuivattamatta. Yleensä pari yötä riittää. Tämän jälkeen finni onkin täysin tasoittunut ja rauhoittunut. Ovat parhaita silloin, kun finnissä on pää näkyvissä. Toinen suosikkini auttaakin sitten siihen, miten kipeästi ihonalaisesta finnistä voi saada sen pään näkyviin, jotta lapuista saa kaiken hyödyn irti.


Clarins My Clarins Clear-Out* yllätti minut täysin. En oikeasti uskonut tämän olevan niin tehokas, miksi tämä lopuksi osoittautui. Ensinnäkin läpinäkyvä ohut geeli on erittäin miellyttävä käyttää. Tuotetta suositellaan levittämään puhtaalle iholle, sopii myös meikin alle. Joten tuotetta voi käyttää aamuisin meikin alla täsmäaseena ja antaa sen muhitella päivän aikana finniä esiin. Lääkemäiseltä tuoksuva tuote levitetään epäpuhtauksille, jolloin se kuivattaa ja häivyttää niitä. Jännintä on, että vaikka tuote kuivattaa finniä, ei se ole kuivattanut ihoani lainkaan. Iho ei ala hilseilemään. Hoitogeeli ikäänkuin muodostaa epäpuhtauksien päälle suojakalvon, jonka alla se pääsee parantumaan. Sisältää mm. salisyylihappoa, mesiangervouutetta ja glyseriiniä. Kun sain tuotteen maahantuojalta, minulla oli juuri sopivasti kasvoissa tällainen perinteinen ihon alla oleva näppy muhimassa ja kuumottelemassa. Ajattelin, että nytpä onkin hyvä testikohde kokeilla, toimiiko tuote oikeasti. Laitoin illalla tuotetta finnin päälle ja kun heräsin aamulla, siihen oli muodostunut vihdoin valkoinen pää. En oikeasti voinut uskoa, koska oli kokeillut siihen tuohon mennessä jo vaikka mitä kikkoja. Olin pitänyt jopa COSRX:n lappua päällä, mutta se ei vaan toimi ainakaan minulla, jos epäpuhtaudessa ei ole päätä. Clarins on sen sijaan pelastanut minut jo muutaman kerran. Yleensä vielä kun olen saanut COXRX:n lapulla hoidettua finnin pois, jatkan Clarinsin käyttöä päivän tai kaksi. 

Ostopaikat (ei mainoslinkkejä)

COSRX 5,45€
CLARINS 16€

Mikä on paras kikkasi finnin nitistämiseen?

  1. Atopik Balancen paikallishoito on tehokasta tavaraa. Nujertaa isommankin finnin nopeasti ja rauhottaa myös tulehdusta ☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä, et olekaan Atopikia kokeillut. :)

      Poista
  2. Näkisitpä millanen finni mulla on nyt leuassa!!! Ihan JÄÄTÄVÄ! :D (Olen saattanut syödä kaksi, eiku kolme viikkoa suklaata ja/tai jätskiä joka päivä kun olen ollut vähän kipeenä...) Nyt olisikin täydellinen hetki testata tätä kaksikkoa. Pitäisiköhän piipahtaa heti ostoksille...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, mulla ei vaikuta suklaansyönti tai esim. juustot ihoon mitenkään. Sen sijaan valvominen ja stressi.... Piipahda ja kerro sit tehosiko, sun superfinniin. :D

      Poista
  3. Mä olen päässyt ihan pyytämättä ja ylllättäen siihen vaiheeseen elämänkaartani, ettei finnejä enää tule! Vanhuus ei tule finnien kera;)
    Joskus aikoinaan taisi olla joku Ella Bachen voide, jota käytin finneihin, mutta en nyt millään enää muista (!), että mikä se voide oli, mutta vihreä pikkuinen tuubi kuitenkin. Älyttömän hyvä voide finnien nitistämiseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, ettei tule. Sitä päivää odotellessa. :D

      Eikös toi Ella Bache ollut se kalan hajuinen?

      Poista
  4. Mulla on kolmekin eri tuotetta, teepuuöljy, Neutrogenan täsmätuote ja Kocostarin vastaavat laput, jotka todella auttavat. Mulla on kausia, jolloin iho oireilee enempi mutta nyt onneksi jo pidemmän aikaa ollut lähes näpytön ja tässä iässä se alkaa olla jo ihan suotavaa ;)

    Nuo kertomasi tuotteet ovat varmasti myös tehokkaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi erilaiset laput on kyllä todella tehokkaita. :)

      Poista
  5. Kiitos vinkeistä! Tänään juuri pojan kanssa juteltiin näppylöistä ja minä kysyin häneltä, että onko koskaan ollut sellaista näppyllää, joka ihan kun sykkii...Hän katsoi mua yökötys naamassaan ja sanoi, että hyi hitto, ei todellakaan ole. No mullapa on ollut :) Että sellasta tänne tällä kertaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voi voi, ehkä poika vielä joku päivä tietää, mitä on tykyttävä finni. :D

      Ihanaa viikonloppua Outi. <3

      Poista
  6. Mä otan näistä vinkin, en ole nimittäin käyttänyt mitään virallista näpyn nitistystuotetta vaikka toisinaan syytä olisi :D Mulla on ollut iho nyt yllättävän hyvä lukuunottamatta leukaa, aloitin myös jokunen tovi sitten syömään erästä lisäravinnetta :) Mulla saattaa vaikuttaa epäpuhtauksiin milloin mikäkin, liian tehokkaat ihonhoitotuotteet, väärä meikkivoide, liiallinen määrä maitotuotteita..mutta myös stressi ja hormonit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ota sitten tosta listasta selvää, mikä se aiheuttaja just sillä hetkellä olis. :D Ei oo helppoja nää ihojutut. :D

      Poista
  7. Mulla ei nykyään enää juuri finnejä pukkaa, ehkä teen ihonhoidossa jotain oikein vaikka mustapäitä tosin riittää vaikka muille jakaa. Mutta jos finniä tulee niin laitan päälle Ekopharman anti-aknegeeliä :)

    VastaaPoista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives