The love for orange


Jos minulta kysyttäisiin, mistä meikistä luopuisin viimeiseksi tai minkä meikkituotteen ottaisin mukaan autiollesaarelle, jos saisin valita vain yhden? Vastaisin silmiä räpäyttämättä huulipuna, mutta voisin samaan hengen vetoon tarkentaa vastauksen oranssiin tai koralliin huulipunaan. 

Olen huulipuna-addikti, sellaista kuukautta ei ole ollut enää pitkiin aikoihin, etten olisi ostanut huulipunaa. Suurimmaksi osaksi ostamani punat ovat koralleja tai oransseja, mutta talvella joukkoon eksyy aina myös klassista punaista. Kivoja huulipunia löytää todella helposti alennuslaareista, mutta usein ne ovat myös heräteostoksina esim. selektiivisistä merkeistä halvimmasta päästä. Syy, miksi olen koukkuun jäänyt. Vaikka minulla on huulipunia-, kiiltoja- ja -kyniä kolme Palaset-laatikostoa täynnä, on oikeastaan aika hämmentävää kuinka sävyuskollinen olen. Joukosta löytyy ehkä pari nudea ja muutamia pinkkejä, mutta kun aloin oikein miettimään, onko minulla tällä hetkellä yhtään lämpimän punaisenruskeaa tai lilaa huulipunaa, ei ole. 

Huulipunat ovat siitä kivoja, että niiden kanssa voi leikitellä eri sävyillä, vaikka joku väri ei olisikaan se ideaalein sävymaailmaltaan itselle, se tuo silti piristävän tunteen. Minullahan on niin lämmin ihonsävy, että periaatteessa oranssit ja korallit punat ovat niitä, jotka tuovat silmistäni ja ihostani kaikki parhaat puolet esiin. Pinkit sopivat, jos ne eivät taita kamalan kylmiksi. Mutta nudet jätän suosiolla usein muille. Joskus vain tietää löytäneensä oman juttunsa ja minun juttuni on lämpimän sävyiset räväkät huulipunat. Onneksi juuri nyt on se aika, jolloin näistä omista lempisävyistäni ei niin kiinnostuneet muut huulipuna-addiktit kaivavat korallit ja oranssit kaapista esiin. Sävyinä ne kuuluvat monella ehdottomasti kesään, joten päätin paljastaa teille tämän hetken viisi huulipunasuosikkiani. Varmaan helppo arvata minkä sävyisiä ne kaikki ovat? ^_^


Dior Fluid Stick 639 ArtificeFluid Stickien tyylisesti punassa koostumus on jotain huulikiillon- ja punan väliltä. Upea mehukas hieman läpikuultava oranssi, joka näkyy kauas. Ehdoton valinta rantakassiin.

Guerlain 020 Poppy Cap – Poppy Cap on tämän joukon ehkä neutraalein, mutta se on silti selvästi oranssi, kuitenkin pehmeä sellainen. La Petit Robe Noire -punassa on tosi kaunis hohto ja puikossa onkin ihan glitterin paloja, jotka tuovat huulille kimallusta, mutta hillittyä sellaista. Suosittelen heille, jotka normaalisti hieman vierastavat oransseja huulipunia. Ihastuttava La Petit Robe Noire tuoksu.

Bobby Brown Electric Coral – Jumbohuulikynän lopputulos on täysin matta, mutta ei silti mitenkään hirveän kuivattava. Väri on niin oranssi, että se on melkein neon. Kynällä on helppo rajata samalla myös huulet, joten erillistä rajauskynää ei tarvita. Väri pysyy huulilla tuntikausia, eikä pahemmin takerru lasien tai kuppien reunoihin kiinni. Kun laitoin tätä punaa ensimmäisen kerran huulille, minut pysäytti päivän aikana kolme ihmistä kysyen, mitä huulipunaa minulla on. Silloin tiesin, että sävyvalintani oli tainnut olla jackpot. Stockalla kiertäessäni eräs myyjä hyökkäsi tiskin takaa kertomaan miten älyttömän hyvältä huulipunani näyttää ja tiedusteli, mikä se mahtaa olla. Voin sanoa, että rakastan tätä kirkasta oranssia itselläni ihan yhtä paljon kuin kyselijätkin. 

MAC Painted Sunset – Nimensä veroinen huulipuna, joka levittyy pehmeästi huulille. Tämä todellakin on kuin maalattu auringonlasku. Kun näin MACin Vibe Tribe -kokoelman huulipunat niin tiesin, että tämä on mun juttu, muut sävyt eivät kolahtaneet.

MAC Morange – Viime kesän hankinta. Tämä puna on klassikko ja se on selvää miksi. Vaikka Morangessa on sama Amplified Crème-koostumus kuin Painted Sunsetissa, se on huulilla selvästi mattaisempi ja vaaleamman oranssi. Tämä saattaisi kuitenkin olla juuri se puna, joka lähtisi autiollesaarelle mukaan. Puna on huulillani myös isossa kuvassa ylinnä.


Mikä näistä oli teidän suosikki? Mikä sävy huuliltanne löytyy kesällä?

Guerlain lehdistönäyte, muut punat omia.


  1. Upea valikoima! Aikamoisia laatupunia vielä. Huulipunissa on mukava ostaa kalliimpiakin merkkejä, kun hinta pysyy kuitenkin kohtuudessa; paitsi Sensain viidenpympin hinta on kyllä aivan liikaa. Halvoissakin olisi hyviä, mutta osa ilosta jää pois ruman hylsyn takia. Sama koskee kyllä Maciakin.

    Oranssi on loistovalinta sinulle, se korostaa kauniisti silmiäsi ja sopii väreihisi. Minut se tekee mahatautisen kelmeäksi ja oliivi-ihoni vaatii syklaaminpunaista raikastuakseen. Sitä en muuten tiennytkään, että tuo Guerlainin puna myös tuoksuu La petit robe noirille. Sitähän on saatava, kun olen nyt niin ihastunut niihin tuoksuihinkin. Hankin vasta sen iltapukuversion, joka on huumaavan ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkään myös, mulla on heikot hetkeni näiden oranssien kanssa. ;) Joo mun kalleimmat huulipunat taitaa olla Guerlainin Rouge G punat joita on pari kappaletta, niiden hinta taitaa olla n. 60€, mutta olen ostanut molemmat alennuksella. Sensailtahan on tullut nyt tosi kivoja huulikyniä ja niillä on hintaa 35 euroa, toi punan hinta on muuten jännä, koska muut niiden meikit on niin edullisia selektiiviseksi. Noissa Sensain kynissä on muuten ihan sulle sopivia sävyjä, mulle ei ole oikeastaan kuin se yksi kirkkaamman punainen.

      Noi LPRN-punat tosiaan tuoksuu sille hajuvedelle, samoin kuin ne kynsilakat. Musta on myös kiva, että noi ovat hieman edullisempaa Guerlainia. Taitaa olla halvin huulipuna mitä heillä on myynnissä tällä hetkellä.

      Poista
  2. Todella kauniita sävyjä!

    Mua kiinnostaisi valitsetko muun meikin värit matchaamaan oransseihin huuliisi? Itselläni on pari oranssia punaa, joskin ruosteeseen tai poltettuun oranssiin taittavaa (sopivat paremmin omiin sävyihin) ja poskipuna mietityttää joka kerta. Silmämeikki taas on kiva pitää simppelinä räväkän punan kanssa. Kylmien sävyjen kanssa valinta on muun meikin osalta jotenkin helpompaa.

    Oman mausteensa soppaan tuo tietty vielä se, onko puna vetäisty huulille kesäpäivetyksen vai talvikalpeuden pariksi.
    Nytkin odottelen pientä päivetystä, että saan taas kesäoranssit ja -korallit sekä erityisesti Vegas Voltin käyttöön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oikeastaan muuten, kun nudet luomivärit mitä usein käytän sopii hyvin oranssin kanssa tai sitten joku räväkkä turkoosi rajaus näyttää myös makealta yhdistettynä oranssisiin huuliin. Mutta on mulla yksi sääntö pinkkiä poskipunaa en laita koskaan, jos on oranssia huulipunaa. Tosin suurin osa omistamistani poskipunista on persikan sävyisiä, joten helppoa sinällään. Narsin Orgasm joka on mun lemppari poskipuna sopii kaiken kanssa. Suosittelen sitä, jos epäilyttää, sillä ei voi mennä vikaan. :)

      Poista
    2. Kiitos vinkistä! Sama puna löytyy onneksi itseltäkin :). Tosiaan Orgasmin kullanhohtoisuus varmasti auttaakin sitä sopimaan lämpimien punasävyjenkin kanssa. Tähän mennessä oon yhdistänyt sitä vain lämpimiin roosiin ja pinkkeihin, mutta oranssi ei ollut tullut mieleen.
      Ja sama muuten itsellä tuon lämpimän ja kylmän huuli-poski-kombon kanssa, viileää viileän kanssa ja lämmintä lämpimän.
      Monet lämpimät poskipunat tuntuu omilla kasvoilla muuttuvan päivän aikana tunkkaisiksi, joten tällaiset kaiken-kanssa-käyvät on kyllä hyvä vaihtoehto...poskareita kun harvoin pääsee kokeilemaan poskilla ennen ostoa (tai harvoin sitä on ostoksilla meikittä, joten vaikka myyjä kokeilisi punaa poskille, on siellä alla joku toinen puna).

      Poista
    3. Ole hyvä. Orgasm on kyllä sellainen minkä itse miellän juurikin sellaiseksi kaikkien kanssa sopivaksi. Tai vielä itsellä ei ole tullut sellaista meikkiä vastaan jonka kanssa se ei sopisi, mun poskilla Orgasm on lisäksi tosi lämmin, joillakin toisilla saattaa näyttää viileämmältä riippuu vähän omasta ihon sävystä. :) Se ainakin pysyy. Zuiin Peach ja Cliniquen Peach Pop ovat sitten puhtaista persikkaisista poskipunista omat suosikkini.

      Poista
  3. Voi ei, mä haluan noi kaikki..! :-D Tai siis ainakin tuon Morangen. Mitäänhän en siis tarvitsisi, hyviä punia on paikat täynnä. Käytän kesäisin oransseja huulipunia minäkin selvästi enemmän, mutta myös pinkkejä. Nudet jätän aina smokey eye -iltoihin - huulipuna saa näkyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, joo sama siis en kyllä enää tarpeeseen osta huulipunia vaan siksi, että ne on kuitenkin mun eniten käyttämiä meikkejä. :D Morange on kyllä upea, se on jollakin tapaa niin erilainen. Sitä on vaan pakko rakastaa, mutta toi Bobby Brown on kyllä vienyt vähän sydäntä, koska se vaan näyttää omilla kasvoilla älyttömän makeelta, ikää tippuu varmaan 10 vuotta, kun sitä laittaa. :D

      Poista
  4. Oranssi sopii sulle upeasti! Mäkin rakastan koralleja, persikkaisia ja oransseja huulipunia :) Varsinkin kesäisin. Talvella en niitä niin paljoa käytä, jotenkin silloin valitsen enemmän pinkkejä sävyjä ja nudea. Mulla on siinä mielessä hassu tilanne, että silmien perusteella mulle sopii lämpimät sävyt, mutta ihonsävyn perusteella sitten taas kylmemmät sävyt. Riippuukin siis ihan siitä, miten minäkin päivänä meikkaan tai mikä vuodenaika on :D Kesällä kun rusketun, mä olen lämmintä kategoriaa, talvella taas kalpeampana kuulun kylmään joukkoon, hah!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niin toivon, että olisin samanlainen kameleontti kuin sä, mut ei. Kalpeana ja ruskettuneena sama juttu oranssi ja korallit on parasta, mutta jopa koralli on vähän hailakka omaan makuun, tosin jos olen tosi ruskettunut pinkki näyttää ehdottomasti itsellä paremmalta kuin kalmo-iholla.

      Poista
  5. Multa puuttuukin ihan kunnon oranssipuna! Tykkään käyttää persikan sävyjä kesällä, mutta pitääpä laittaa muistiin, jos kesämatkoilta tarttuisi vähän pirteämpi väri mukaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oranssi on kyllä niin kesäväri, kannattaa katsella ja valita omaa silmää miellyttävä sävy. :)

      Poista
  6. Oranssi on niin sun väri ja mun on roosa tai pinkki. Olet kyllä niin salakavalasti saanut tutustumaan Mac:n maailmaan, nuo hylsyt! Guerlaininkin hylsy ihana ja kuten tiedät niitä Liisa ihmemaassa Lorkkuja himoitsen ylikaiken. Muiskuja. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MACin LE-hylsyt on kyllä makeita ja koko ajan lisää tulee. ;) Ne on itselle sellainen keräilykohde, harmi, että olen vasta pari vuotta ehtinyt keräilyä harrastaa, olisi pitänyt aloittaa paljon aiemmin niin voisi olla aika makee kokoelma nyt.

      Poista
  7. Kaikki on kauniita ja varmasti sulle sopivia :) mulle oranssi on vieras väri enkä taida omistaa yhtään oranssin sävyistä huulipunaa/kiiltoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sulta löytyy sitten noita nudesävyjä, mitä mulla on kaapissa vähemmän. ;)

      Poista
  8. Aaaah, kyllä sinulla on kaunis iho!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Toki kameran linssi aina vähän pehmentää vaikutelmaa. Olen kyllä ihonhoidon puolestapuhuja, olen aivan vakuuttunut siitä, että sillä on vaikutusta. Tai no ne vaikutukset kyllä näkyy omassa ihossa, kun aamulla katsoo peiliin, ehkä 13-vuotiaasta jatkunut säännöllinen hoito ei ole mennyt hukkaan. ;)

      Poista
  9. Kun kävin omaa huulipunakokoelmaa läpi, huomasin, ettei mulla ole yhtään oranssinpunaista huulipunaa, vaikka se tosiaan olis lämpimälle ihonsävylle todella sopiva! :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mitäh!?! Olisin voinut kuvitella, että sulta olis löytynyt. :D

      Poista
  10. Mä niin komppaan sua ja mä olen kanssa oranssin huulipunan ystävä, sitten tuo koralli ja hieman ehkä pinkkiä. Aikoinaan oli aika kuparinruskeahkoa meininkiä, mutta nyt luotan ja uskon, että tuo oranssi on mun juttu. Välillä yritän ottaa käyttöön noita muitakin rassukoita punia, jotka odottavat vuoroaan, mutta kyllä mä mieluusti oranssissa kuljen. Noista sävyistä ottaisin kaikki. Nyt pitää varmaan tarkistaa montako oranssia multa löytyy! Montako sulta!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oranssi on yhtä paljon sun juttu kuin kiharat hiuksetkin! <3 Pitäis oikeasti varmaan käydä noi omat punat läpi ja katsoa paljonko oransseja olisi joukossa. :D Niistä periaatteessa voisi tehdä ihan oman postauksensa. :p

      Poista
  11. Nämä niiiin sopivat sulle! ♥
    Tuo Bobbi Brownin kirkas oranssi alkoi jostain syystä kovasti kiinnostamaan vaikka olen huono käyttämään edes vähän oranssiin taittavia punia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä olen samaa mieltä, ero on vaan niin huikea, kun laittaa oranssia huulipunaa verrattuna kaikkiin muihin. :p

      Bobby Brown on tosi huikea, se on livenä vielä kirkkaampi kuin kuvassa, kun se on täysin matta niin se on aika huikea.

      Poista
  12. Oi miten ihania punia ja oranssi on kyllä ihan sun juttu :) Mä muuten pitkään luulin, ettei oranssi sovi mulle mutta kun löysin oikean oranssin, se oli menoa se. Oma suosikkini on Maybellinen Electric Orange, joka on <3! Tuo Bobbin puna kiinnostaa, koska mua nimenomaan kiehtoo ne räväkät, neoniin kallellaan olevat oranssit :) Mä käytän ympäri vuoden vähän mitä sävyjä sattuu, mikä milloinkin eniten miellyttää ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, pitääkin katsoa tuote Maybellinen Electric Orangea, jos löytäisin jostain. (oransseja huulipunia ei voi olla koskaan liikaa. ;) ) Itse haluaisin noita Bobby jumbokyniä lisää, toi yksi vakuutti mut niiden hyvyydestä, ihan loistavia.

      Poista
  13. Morange on lemppari! Menee huulten lisäksi myös poskilla ja neutraloimaan tummia silmänalusia kohtuudella käytettynä. :)

    - Trin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo, pitääkin kokeilla sitä myös poskille! Kiitos vinkistä.

      Poista
  14. Ite en oo ikinä oikee osannu noita oransseja huulia,ne saa mut aina jotenki tosi kelmeen näköseks :S On siis vielä oikee sävy hukassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sopisko joku mahdollisimman viileä oranssi, ettei näyttäis niin kelmeältä?

      Poista
  15. Nämä sävyt näyttävät sopivan sinulle todella hyvin! Oranssiin taittava kirkas puna on ollut itsellänikin jo pitkään suosikkina. Erityisesti mattaisena se toimii minulla. Kannattaa kokeilla MACin Lady danger, joka muistuttaa paljon tuota Painted sunsetia, mutta on matta. Toinen oma suosikki on Sephoran cream lip stain sävyssä Mandarin muse. Huikea pysyvyys ja todella kirkas, lähes oranssi punainen. -annikasandra

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lady dangeria olenkin ehtinyt katsomaan sillä silmällä monesti, aina on joku kiilannut eteen, kun MACin tiskillä olen seisonut. Pitää muistaa tuo Mandarin Muse, jos joskus eksyn Sephoraan. :)

      Kiitos vinkeistä! <3

      Poista
  16. Voi mikä kaunotar kuvassa. Ihania punia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos. <3 Oransseja punia ei voi koskaan olla liikaa vois olla mun motto. :D

      Poista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives