Ajatuksia blogin jatkosta


Siinä vaiheessa kun blogia on tullut pidettyä vuosikausia, on aina toisinaan hyvä miettiä blogin jatkoa. Ajatuksia risteilee päässä. Mitä haluan blogiltani jatkossa? Mihin suuntaan haluan sitä viedä? 

Minulle on aina ollut selvää, että kosmetiikka on se minun juttuni, mutta olen pitänyt tärkeänä, että blogissa on muutakin. Enkä siten ole koskaan halunnut rajata aihealuetta liian suppeaksi. Jännintä on, että monet suositut postaukset ovat reseptejä. Näitä haluaisin jakaa enemmän, mutta minulla ei ole yksinkertaisesti ollut pitkiin aikoihin aikaa leipoa tms. Toisaalta ne luetuimmat reseptit koskevat useimmiten ihan täysin arkiruokaa, ihmiset selvästi etsivät Googlen kautta ideoita helppoihin arkisiin resepteihin. 

On ollut aina myös selvää, että teidän pitää nähdä, kuka tämän blogin takana on, millainen ihminen olen ja saada minusta jonkinlainen kuva. Se kuitenkin on lopulta blogin sielu. 


Kosmetiikkapostaukset tulevat olemaan jatkossakin iso osa blogia, mutta en tiedä oletteko huomanneet, että olen alkanut pelkkien tuotearvostelujen lisäksi ujuttaa joukkoon vähän erilaisia kauneusaiheisia postauksia. Tämä johtuu ihan siitä, että olen nykyään entistä tarkempi tuotteista joista kirjoitan, joten välillä on kiva ujuttaa sekaan jotain syvempääkin aihealueesta. Haluaisinkin kuulla mitä mieltä olette niistä? Ainakin raaka-aineista kertovia kirjoituksia on luettu todella kivasti. Kun kerroin viidestä suositusta tuotteesta jotka eivät toimineet minulla, niin postaus räjäytti suorastaan pankin. Onkin jo nyt selvää, että siitä tulee todennäköisesti yksi tämän vuoden luetuimpia juttuja, jos ei luetuin. Joten ehkä haluatte jotain tämän tyylisiä lisää? Haluan vielä korostaa sitä, että vaikka teen tuotearvostelun tuotteesta, ei ole todellakaan tarkoitus, että sinun pitäisi ostaa se. Harkitsen itse kaikki ostokseni tarkkaan (muutkin kuin kosmetiikat) ja toivon, että niin teette tekin. 

Vaikka olen kirjoittanut blogia kohta yhdeksän vuotta, en ole vielä kertaakaan, en ainakaan vakavissani, miettinyt blogini lopettamista. Pidän tätä suoranaisena ihmeenä, koska lopettamisen miettiminen olisi ollut ihan luonnollista näin pitkään blogi kirjoittaneelle. Olen ajatellut asian niin, että syystä tai toisesta, tämä on minun juttuni ja tapani toteuttaa itseäni ja asia josta nautin. Vuosia on kulunut, mutta siitä huolimatta koen edelleen intohimoa kirjoittamiseen ja sisällön tuottamiseen. Sitähän en tiedä, mitä ajattelen asiasta vaikka viiden vuoden kuluttua, mutta tällä hetkellä tilanne on tämä.


Nyt sana onkin sinulle vapaa. Millaisia postauksia sinä haluaisit jatkossa blogistani lukea?

Kuvat: Pixabay




  1. Minusta olisi kiva lukea välillä edullisemmasta kosmetiikasta :) Loppuneet tai Ostokset -postauksen olisi myös mielenkiintoisia. Kosmetiikka-aiheet ylipäätään kiinnostaa eniten, meikit enempi kuin ihonhoito ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensimmäistä koitetaan toteuttaa, ongelma on se, että käytän todella vähän markettikosmetiikkaa, enkä oikein haluaisi ostaa sitä vain sen takia, että esittelisin niitä blogissani ja sitten ne jäisi muuten käyttämättä. Ostan kyllä jotain juttuja marketista, mutta melkein kaikki ovat täällä jo olleet. :D

      Mä haluaisin niin paljon enemmän tehdä meikkipostauksia, mutta en koe olevani niissä niin omalla alueellani. Koen myös olevani siltä saralta tylsä, koska silloinkin tärkeintä on se meikkipohja ja miltä iho näyttää. :p

      Poista
  2. Mä rrrrakastan sun ihonhoitopostauksia, mutta lukisin mielelläni useammin meikkijuttujakin. Ja juurikin samalla linjalla, kuin sun arkikokkaukset, eli miten meikkaat töihin/normaaliin elämään, ei mitään ig-naamareita...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla. Arkimeikkijuttu, on itseasiassa ollut tosi pitkään mielessä, koska oma kodin ulkopuolinen työ asettaa sille tiettyjä haasteitakin. :) Ig-naamaria en ole tainnut koskaan tehdä... ei oikein ole ihmisen juttu, joka tykkään, että iho näyttää meikin kanssakin iholta. :D

      Poista
  3. Tykkään niistä syvällisemmän päädyin jutuista, koskivat ne sitten sinua itseäsi tai kosmetiikkaa. Juurikin se "nämä tuotteet eivät toimineet" -juttu oli virkistävä! Ja tuoksuista luen aina mielelläni, kas kas. :D Kaikki kulutuskriittinen ilahduttaa, joten jos sellaisia ajatuksia sinulla on, jaa ihmeessä!

    Luin otsikon ja hetkeksi säikähdin. Älä nyt hyvä ihminen lopeta.<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuoksut ovat edelleen mun lempipostauksia, vielä vuosienkin jälkeen. <3 Ne ovat siitä jänniä, että niitä ei heti julkaisun jälkeen lueta mitenkään hirveästi, mutta blogin kaikkien aikojen luetuimpien TOP10 on kaksikin tuoksupostausta. Ne kestävät aikaa, kun ihmiset hakevat tietoa tuoksuista.

      Onhan mulla toki kulutuskriittisiä ajatuksia, ehkä sellaisia vielä joskus nähdään. ;)

      Enkä todellakaan ole lopettamassa, en ole edes ikinä harkinnut.

      Poista
  4. Ihonhoito on intohimoni, joten luen mielelläni siitä. Nostan myös hattua siitä, että rohkenet kirjoittaa raaka-aineista teemoittain. Itse koen sen ongelmalliseksi, vaikka raaka-aineoppia olen opiskellutkin tai ehkä juuri siksi olen jopa liiankin analyyttinen.

    Arvasin, ettet ole lopettamassa. Hyvä niin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raaka-aineista on varmasti helpompi kirjoittaa, koska kirjoitan enemmän kuluttajan näkökulmasta ja siitä minkä verran olen itseoppinut, koska en ole ammattilainen, ei tarvitse syväanalysoida asiaa. ;) Korostankin aina, että ne postaukset ovat aina tuost näkökulmasta, ei ammattilaisen.

      Poista
  5. Voisit hyvin kirjoittaa kosmepainotteista lifestyleblogia. Sillä sulla on elämän viisautta vaikka muille jakaa, olet antanut älyttömän hyviä murhasarjavinkkejä, mekko-ja tyylivinkkejä. Sulla varma maku, joskus niitä ihania vaatteita voisi vilauttaa, Oi koirakengät. 😍Parhaat kahvipavut, uudet suklaat, jatkoon vai ei. Jne. Ihan tietenkin oman fiiliksen mukaan, mutta uskon, että monia kiinnostaisi ja tietenkin ne reseptit.

    Ihanaa iltaa Jonna🤗

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, just kun oon vannonut, ettei musta ikinä tuu "muotibloggaajaa". :D Oon jotenkin varma, ettei kukaan halua nähdä mun 15 vuotta vanhaa nahkatakkia. :p

      Suklaajuttu itse asiassa on ollut mielessä, esim. suklaarasioiden ruodintaa olen tohon joulukuuksi miettinyt. :D

      Mukavaa viikonloppua Tiia. <3

      Poista
  6. Olen aina tykännyt siitä, että sanot suoraan, jos et tykkää jostain tuotteesta tai se ei sovi sulle. Sellaiset aidot postaukset on mun mieleen. Tykkään kyllä muutenkin perusjutuista ja tykkäsin esim. lukea teidän matkasta täällä blogissa. Jatka vaan samaan malliin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Matkoista on tarkoitus kirjoittaa jatkossakin, niitä tosin tulee harvoin johtuen aikatauluista (töistä) ja toki rahasta. :D

      Poista
  7. Minàkin jo ehdin sàikàhtàà otsikon nàhdessàni!
    Sun top- tuotteet ihonhoidossa kiinnostavat aina, just siksi kun olet kriittinen, luotan makuusi ja olen itsekin kovin kriittinen. Miksei myòs reseptejà. Nyt mua alkoi kiinnostaa ettà mistàkòhàn sà ostat niità laadukkaita vaatteita eli siinà voisi olla kanssa yksi blogin aihe. Raaka-aineet ja incit ovat myòs kiinnostavia, koska itse en ymmàrrà niistà niin kiva jos joku toinen pohtii niità puolestani. Myòs tosiaan ne suklaa ja tv-sarja-postaukset ovat olleet hauskoja ja mielenkiintoisia. Toki mielipide ja syvàllisempien aiheiden kirjoitukset ovat hyvià aina. àh, mà tykkààn lukea kaikkea mistà kirjoitat :-) tàstà ei nyt ollut mitààn hyòtyà :-D t.Anne

    VastaaPoista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives