Suklaasunnuntai – Tupla Double Layer Mint


Suklaasunnuntain aika, viime kerrasta onkin vierähtänyt aikaa. Koitan, ettei näin enää kävisi, vaan suklaasunnuntaita vietettäisiin tästä lähtien kerran kuukaudessa.

Elo-syyskuussa kauppoihin ilmestyi uutuus – Tupla Double Layer Mint -suklaapatukka. Tavallista Tuplaa tulee ostettua aina silloin tällöin ja tykkään siitä paljon. Sen sijaan lakritsiversiosta minulle riitti, kun maistoin kerran. Ei ollut minua varten.

Tuplan historia ulottuu yllättävän kauas. Alkuperäinen suklaapatukka tuli markkinoille vuonna 1960. Tänä vuonna onkin Tuplan 60-vuotis juhlavuosi.

Mintun makuinen Tupla herätti heti huomioni. Se tulisi olemaan joko hitti tai huti. Itsehän en pidä konvehdeista, joissa on minttutäyte. Jätän mm. suklaarasioista minttusuklaat syömättä. Fazermint on ehkäpä yksi inhokkikarkeistani. Kuka haluaa syödä hammastahnalta maistuvaa suklaata? Sen sijaan taas minttuinen Pätkis on ehdottomasti yksi parhaista, jos ei paras suklaapatukka, mitä kaupan hyllyltä löytyy. Joten pidän kyllä mintusta, kunhan sen maku on tarpeeksi hillitty ja suklaa siinä ympärillä on jotain muuta kuin tummaasuklaata.


Tiesitkö, että Tuplan pakkaus on suunniteltu avattavaksi kuten ylläolevassa kuvassa? Vai vieläkö revit pakettia päädystä auki? Patukan saa taitettua helposti kahtia, se oikein napsahtaa, kun sitä taivuttaa.  Patukan saa helposti syötyä sotkematta käsiään, mikä ainakin kesän helteillä on toivottava ominaisuus. 

Tupla Double Layer Mint on kuorrutettu maitosuklaalla ja riisimuroilla, jotka tuovat kivaa tekstuuria. Sisus on kaakaonougatia ja minttutoffeeta. Tuote on gluteeniton, joten se sopii myös keliaakikoille.

Mitkään Tuplien "erikoismauista" eivät ole mielestäni täytteeltään ihan yhtä meheviä ja pehmeitä kuin alkuperäinen. Tämäkään ei noissa ominaisuuksissa pääse aivan alkuperäisen tasolle, mutta on silti selvästi mehevämpi kuin omaan makuuni kuivahko lakritsi. Double Layer Mintissa on juuri sopivasti minttua makuuni, joten patukka oli hitti. En ostaisi tätä jokaiseen makean himooni, mutta silloin tällöin vaihteluna tämä on kiva, varsinkin kahvin kera nautittuna. 


Oletko maistanut Tupla Double Layer Mintia? Maistuuko mintun makuiset karkit?

Rentoa ja makeaa sunnuntaita kaikille!



  1. Tää on mun mielestäkin hyvä, just sopivan minttuinen. En kanssa voi sietää hammastahnakarkkeja. 😄 Tosta avaustavasta kuulin eka kertaa vasta viime vuonna Lindan ja Alexan Nonsense-podista! Jännää, että sitä ei oo käytetty koskaan Tuplan mainonnassa, ainakaan en muista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin just sopivasti minttua, ei tuu hammastahna-fiilis. :)

      Yhdessä tosi vanhassa olisko 80-luvun tai 90-luvun alunTupla-mainoksessa Tuplaa tarjotaan niin, että näkee, että patukka on katkaistu keskeltä, mutta sitä katkaisua ei kyllä näytetä. :D

      Mä olen ollut tosta tietoinen muutamia vuosia, en edes enää muista, mistä kuulin tosta.

      Poista
  2. Tätä en oo maistanut vielä, mutta tykkään tuplasta. 😊 Mullakin minttu joko iskee tai ei. Oma inhokki on After eight- minttusuklaa, liian imelää ja ällöä. Myös ananaskonvehdit aiheuttaa jonkin is reaktion. 😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas rakastan After Eighteja, varmaan ainoa sellainen, missä siedän sitä minttusisusta. Mun yksi rakkaimmista lapsuusmuistoista liittyy After Eighteihin, mummo osti niitä mulle joka joulu ison paketin, koska tiesi, että tykkään niistä. :D Ananaskonvehdit on ihan mun lemppareita. :p

      Poista
  3. Hahah, Fazermintit on ihan parhaita! Mukavinta on kun minä saan syödä minttusuklaat aina yksin, muut ei niistä välitä <3 tavan Tuplasta tykkään ja tämä minttuversio oli hyvä :) se laku...yäääh. Ja kyllä, minä olen se joka repii Tuplat vieläkin päästä auki ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, jos joskus tuut meille joulun aikaan, niin saat syödä mun rasiasta ne mintut. :D Joo se laku oli karsea, ei kiitos enää.

      Poista
  4. Minttu maistuu kyllä mutta tuota en ole maistanut :)
    Mukavaa sunnuntaita ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa maistaa, tosi hyvässä balanssissa mintun maku. <3

      Mukavaa viikon alkua Maikku.

      Poista
  5. Mun mielestä tässä ei edes maistunut Tupla vaan pelkkä minttu.
    Pidän yleensä melkeinpä poikkeuksetta minttusuklaasta, mutta tämä ei päässyt jatkoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no musta mikään näistä maku-Tuplista ei maistu sille alkuperäiselle, paljon on tekemistä sillä, ettei päällä suklaa alla ole sitä mantelirouhetta, joka tekee Tuplalle sen ominaisen maun. :)

      Poista
  6. Tämä on yksi parhaita minttusuklaita. Minäkään en erityisesti välitä Fazer mint karkeista, mutta after eight sitten taas maistuukin minulle :)
    Ihanaa sunnuntaita sinulle Jonna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans tykkään After Eighteista, luulen, että se ohut levy tekee sen, että ne on kivempi syödä kuin sellainen konvehdin möhkäle, josta tulee sitä täytettä suuhun kerralla kamala määrä. After Eighteissa on se täyte maltillisempi. :)

      Mukavaa uuden viikon alkua Outi. <3

      Poista
  7. Tykkään tästä Tuplasta ja joskus on aivan pakko saada Tuplaa. On muuten mun miehen lempparisuklaa. <3 Se napsautus, voin sanoa, että kuulen sen vielä avaruusseikkailun jälkeen unissanikin "napsauttakaa". Tästä syystä Tuplalla tulee olemaan aina spessu suhde.

    Ihanaa uutta viikkoa Jonna. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tupla on mullekin sellainen herkku, et sitä on pakko saada aina joskus. Ei kuitenkaan mikään sellainen mitä oon eka ostamassa, kun mieli alkaa tekeen jotain hyvää. Miehet muuten usein jostain syystä tykkää Tuplasta. :D

      Mä uskon, että napsautus soi unissakin sun korvissa. LOL

      Samaa sinne Tiia. <3

      Poista
  8. Kun suoritin tutkintoa S-marketissa, sain Tuplahimon ja melkein joka päivä ostin yhden (hyi hyi), jostain syystä sen jälkeen ei ole pahemmin tullut ostettua :D

    Olen kuitenkin tätä, sekä sitä lakua maistellut, jälkimäinen oli oma suosikkini.

    Tuon napsautustekniikan näin ekan kerran mainoksessa, tosin aina en saa niitä poikki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, apua. Toi on ollut kyllä paha houkutus. :D

      Mulle ei vielä ole tullut vastaan yhtään pakkausta, etten olisi saanut auki.

      Poista
  9. En ole maistanut ja nyt mietin, että pitäisikö :) Tosin joudun odottamaan huhtikuun puoleen väliin, koska olen karkkilakossa 3,5 kuukautta, joista nyt on läpi menty jo 1,5 kuukautta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitten huhtikuussa, kun lakko on ohi jokainen suklaa maistuu taivaalliselta. ;)

      Poista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives