Blogivuosi 2020 on ollut hyvin erilainen kuin aiemmat ja se näkyy myös siinä, mitkä ovat olleet eniten luettuja postauksia. Blogini vanhatkin ruokajutut nousivat suosioon, sillä ihmiset ovat viettäneet enemmän aikaa kotona kuin koskaan.
Toisin kuin muussa somessa tapahtuvat julkaisut, blogiin kirjoitetut jutut kestävät aikaa. Kun yhteistyökumppani haluaa kaupallisen yhteistyön blogiin, hän saa jutusta itselleen ikuisen mainoksen. Kun taas vaikkapa Instagram-julkaisut ovat nopeatempoista hetken kestävää mainontaa. Tätä ei moni ajattele, kun tilaavat vaikuttajilta yhteistöitä. Blogikirjoituksen kestävyydestä kertoo paljon se, että iso osa blogini vuoden 2020 luetuimmista postauksista oli tänä vuonna kirjoitettu jopa vuosia aiemmin. Toki joukkoon mahtuu myös tänä vuonna julkaistuja juttuja.
Osaisitko arvata, mitkä olivat vuoden 2020 kymmenen luetuinta postausta?
6. Atselaiinihappo ihonhonhoidossa – Ihonhoidon raaka-aineita käsittelevät jutut ovat keränneet kaikki todella kivasti yleisöä. Se on ollut positiivinen yllätys ja saanut minut innostumaan raaka-aineista entistäkin enemmän.
7. Seerumi jonka kaikki tahtovat juuri nyt – Flow Cosmeticsin seerumi tuntui kiinnostaneen monia.
8. Ihonhoitorutiini Paula's Choicen tuotteilla – Vuosi 2019 muistetaan vuotena, kun "hurahdin" totaalisesti Paula's Choicen ihonhoitotuotteisiin, eikä vuosi 2020 tuonut loppua tähän ihastukseen.
9. SENSAI – Vuosia kestänyt rakkaustarina – Ammatillisesti vuoden muistettavin juttu on se, että sain unelmieni yhteistyön Sensain kanssa. Brändi on kulkenut matkassani vuosia.
10. Suklaa-banaanikakku – Lisää reseptejä... tämä saa minut kieltämättä miettimään sitä, että millainen vilske on käynyt tänä vuonna ruokabloggaajien blogeissa. Kertokaahan?!?
Mikä juttu sinulle jäi mieleen vuonna 2020?
Kuvat: Pixabay
Olen tykännyt niistä postauksista, joissa kerrot klassisten kaunottarien käyttämistä kosmetiikkatuotteista.
VastaaPoistaIhanaa sunnuntaita sinulle Jonna <3
Tosi kiva kuulla, sillä niitä on ollut kiva kirjoitella ja niitä on tulossa ensi vuonna lisää. :)
PoistaIhanaa viikkoa Outi! <3
Sun reseptipostaukset on tosi hyviä, en siis ihmettele yhtään että niitä on tässä niin monta! Toi mitä sanoit blogipostausten pysyvän "ikuisina mainoksina" niin olen siitä täysin samaa mieltä, vaikka tuntuu että nykyään yhteistyökumppanit arvostavat nimenomaan IG:n puolelle tehtyjä julkaisuja. Ehkä Instagram tällä hetkellä onkin se kanava, jota ihmiset enemmän seuraavat, mutta tosiaan - harva lähtee vuoden tai kahden päästä enää selailemaan vaikuttajien aiempia IG-julkaisuja. Googlen kautta esimerkiksi taas tulee ihmisvirtaa vielä vuosienkin päästä blogipostauksiin, kun ihmiset etsii tietoa ja kokemuksia kyseisistä aiheista :)
VastaaPoistaIhmiset on selvästi hakeneet aika simppeleitä reseptejä, ei mitään hienoja vaan helppoja ja turvallisia.
PoistaInsta on tosiaan nyt kovassa suosiossa, mutta toivoisin, että monet ottaisivat huomioon senkin, miten hyvin blogipostaus kestää aikaa verrattuna Instaan. Lopulta vaikutukset saa moninkertaisina takaisin. Siksipä koen, että Instan ja blogipostauksen yhdistelmä on todella tehokasta markkinointia. Saa nopeaa tietoa, mutta myös pidempiaikaista.
Hyvä, että laitat reseptejä, niin suosittuja ne selvästi on. Ja tuo Escada taitaa olla suomalaisten suurin tuoksusuosikki ja se tuo aina ihmisiä paikalle.
VastaaPoistaIhanaa tätä viikkoa Jonna. <3
Mä olen hämmentynyt vanhojenkin reseptien suosiosta. Googlen kautta ollaan haettu ruokajuttuja paljon. Toivottavasti jotkut on kokkailleet ja ruoat on maistuneet. :)
PoistaSamaa sinne Tiia. <3