Nelly siellä, Nelly täällä, Nelly joka puolella...

Onko ketään lukijaani alkanut ärsyttämään tämä Nelly-buumi, mikä on vallannut lähes kaikki Suomen luetuimmat blogit? (Niille jotka jostain syystä ovat täysin tiedottomia kyseisestä buumista, Nellyhan on netissä toimiva vaatekauppa, josta saa myös kenkiä, laukkuja ja meikkejä.)

Näiden blogien aiheet koostuvat  n. 50 % Nelly-jutuista, joskus jopa joka toinen postaus saattaa olla Nelly-kollaasia (tiedän, että kollaasien tekeminen vie aikaa) ja alennuskoodeja. Onko tälläinen enää lukijaystävällistä bloggaamista? Silti näillä blogeilla on lukijoita kymmeniätuhansia kuukaudessa, jos ei satojatuhansia. Nyt on sitten ihan turha vetää tässä kateuskorttia esiin, en ole kateellinen heidän kävijämäärilleen vaan haluan vain kyseenalaistaa heidän blogiensa sisällön. Haluan tietää, mikä ihmisiä saa silti heidän blogejaan lukemaan.

Eikö näillä bloggaajilla ole enää mitään muuta sanottavaa? Tuotako ihmiset haluat lukea? Vähintään joka toisessa jutussa on alennuskoodia milloin mihinkin kauppaan. Karkeasti sanottuna pääasia on, kunhan saa vedettyä rahat kotiin. Blogilla tienaamisessa ei ole mitään väärää, se on hienoa asia. Monet vain tekevät sen ilman Nelly-kollaaseja. Nellyn suosioon osaksi varmasti vaikuttaa se, että kyseinen firma on varmasti yksi parhaiten takaisin maksavia yrityksiä. Bloggaaja tienaa mahdollisista tilauksista aika kivat provisiot, parhaimmillaan jopa 11% tilattujen tuotteiden kokonaissummasta.

Itse olen alkanut jättää suosiolla väliin joitain entisiä suosikkiblogejani juuri tuon Nelly-keskeisyyden vuoksi. Voin kuluttaa senkin aikani lukemalla jotain oikeasti mielenkiintoista tekstiä. Itseäni ei niinkään haittaa tapa, jolla jotkut bloggaajat jonkun toisen postauksen lopussa "huikkaavat", että Nellylla on käytössä nyt tälläinen alennuskoodi. Siinä vaiheessa, kun postaus toisensa jälkeen pyhitetään tälle nettikaupalle, menee itseltäni maku.

Yritin googlettaa netistä tästä asiasta. Mutta yllättävän vähän on ollut mitään negatiivista puhetta. Ehkä ihmisiä ei sitten tosiaan vaivaa koko asia ja minä olen vain pikkumainen.

Mitä mieltä te olette?

Ps. Kyseinen kauppa sai sitten tässäkin postauksessa ilmaista mainosta, taisin kirjoittaa sanan Nelly 12 kertaa otsikko mukaan luettuna. Julkisuutta se on huonokin julkisuus. Pääasia kunhan kirjoitetaan.

  1. Valitettavasti useimmat blogit menettävät jotain sisällöstään siinä vaiheessa kun bloggaus muuttuu työksi.
    Ihmettelen tällaisten blogien suosiota, mitä lukija saa pelkästä uusien ostosten esittelystä? Kyllä muotiblogissakin pitäisi olla jotain muuta jujua kun pelkkä shoppailu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin sanottu! Kultainen keskitie on varmasti myös vaikea säilyttää siinä vaiheessa, kun blogilla alkaa tehdä rahaa. Valitettavasti moni epäonnistuu ja sitä keskitietä ei löydy. Onhan siinä taitelemista, että saa sisällön pysymään hyvänä, tuloista huolimatta.

      Poista
  2. Jotenkin en ole edes päätynyt lukemaan sellaisia blogeja, joista voisin sanoa näin. Eli minua ei ole häirinnyt, mutta moni on kyllä sanonut samaa omista ent. suosikkiblogeistaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnekas olet! :) Olet varmasti lukenut tosi erityylisiä blogeja. Varsinkin noissa anonyymin mainitsemissa "muotiblogeissa" sisältö on mennyt pelkäksi Nellyksi, Bootziksi yms. Alennuskoodia, alennuskoodin perään ja sitten esitellään lahjaksi saatuja vaatteita & kenkiä. Tuo ei edes haittaisi, jos siinä blogissa olisi muutakin...

      Poista
  3. Ihan samoilla linjoilla oon kanssasi, Nellyä tulee korvista.
    Niistä alennuskoodien vinkkauksista ei ole tule niin suurta ärtymystä kuin niistä kollaaseista, mutta silti...

    VastaaPoista
  4. Olen itse huomannut tämän nellyn mainostamisen. Minua ärsyttää suuresti se että bloggaajat mainostavat koko ajan alennuksia milloin mistäkin nettikaupasta. Suurin osa suosittujen blogien lukijoista ovat nuoria tyttöjä. Nettikaupat mainostavat näitä osta nyt maksa erissä. Monelle tulee yllätyksenä se paljon todellisuudesA joutuu maksamaan 200e vaatepaketista kun sen maksaa oSissa. En voi sietää tätä mainostsmista missä kehotetaan ostamaan sitä ja tätä.

    VastaaPoista
  5. Hei, noin olen ajatellutkin, että juuri nuoremmat "tytöt" lukevat suureksi osaksi noita "Nelly-blogeja". Itse katselin juuri, että omaa blogiani lukevat suurimmaksi osaksi 24-35-vuotiaat ihmiset. Epäilen, että heihin ei ihan hirveästi kyseisenlainen mainostaminen edes vaikuttaisi.

    Otit hienosti myös esiin tuon osamaksu puolen, itse en edes osannut ajatella koko asiaa. :)

    VastaaPoista
  6. tunnen moniaihmisiä joilla on luottotiedot pilalla näiden osamaksukauppojen takia. tuntuu varmasti vähältö maksaa 30e kk paketista mutta entäs sitten kun tilaat joka kuukausi uutta... suurin osa näistä lukijoista on varmaankin lukioloaisia ja harvalla siinä ohessa on koulupaikka.

    VastaaPoista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives